UFUK SANDIK UFUK SANDIK

En zor parkurda evlilik testi

Zorlu yarışlarda ekipler bile kavga edip mücaleyi bırakırken, Koray ve Selen Muratoğlu bir hafta boyunca 3 bin kilometreyi kazasız belasız tamamladılar. Sadece geçit vermez dağları ve yolları değil, evlilik sınavını da geçtiler

Koray ve Selen Muratoğlu çifti dünyanın en zor yarışlarından biri olarak gösterilen Transanatolia Rall Raid'de yarıştı. Bir hafta boyunca 3 bin kilometre yol yaptılar. Oldukça zor coğrafyada zorlu bir parkurda mücadele ettiler. Koray, geçit vermez yolları aşmak için saatler boyunca direksiyon sallarken, Selen elinde harita, doğru yolu bulmak için emek sarf etti.
Sadece otomobillerin değil, insanların sınırlarının da test edildiği yarışmayı kazasız belasız bitirdiler. Birçok yarışmada kavga edip, mücaleyi bırakan ekipler olurken, onlar karı-koca olarak bir anlamda evlilik testini de başarıyla geçtiler.



- Oldukça zorlu bir yarışta karı-koca mücadele ettiniz? Nasıl geçti?
- Koray Muratoğlu: Dünya'nın beş zorlu off-road yarışlarından biri ve Dakar'ın Türkiye versiyonu olan Transanatolia Rally Raid'de yarıştık. Bu yarış uzun ve ağır yol şartları içeren etaplarda toprak, çamur, taş, su geçişlerinden oluşuyor. Bu tip parkurlarda yedi gün boyunca 3 bin km yol yapmak oldukça yıpratıcı. Ama bir o kadar da keyifliydi bizim için. Aslında bu tip yarışlara ilk katılım oldukça tedirgin edici; bunun birinci nedeni uzunluğu. Transanatolia'da ilk gün İzmir'de Pınarbaşı civarından ormanlara bir girdik ve giriş o giriş. 133 km'lik etabı 6.5 saatte geçtik, keçi yürümez tabir edilen yollardı. O kadar zor yollar ki git git bitmiyor. Hatta biraz "Ne işimiz var burada?" sorgulamasını yaptık daha ilk etapta. Fakat ikinci gün alışıp, üçüncü gün keyif almaya başladık. Sondan bir önceki gün de "Tüh yahu bitiyor" ruh haline büründük.

- İlk yarıştan sonra nasıl bir tecrübe kazandınız. Bu ikinci yarışta size avantaj sağladı mı?
- Yarış esnasında neler yaşadınız?
- Selen Muratoğlu: Bu konuda söylenecek en temel şey durmaksızın yol kat etmek ve buna bağlı komplikasyonlar... Yani neredeyse otomobilden inmeye fırsat bulamamak, buna bağlı ortopedik şikayetler. Koray'ın saatlerce direksiyon çevirmekten bilekleri ağrımaya başladı. Açlık da bir sorundu ilk günlerde, sonra kumanya yapmaya başladık. Bu yarış yol bulma ve hatta yol olmayan yerlerde yol bulma olarak nitelendirebileceğimiz şekilde navigasyon amaçlı. Bunun için elinizde bir 'road book' yani kilometre, metre, işaretler ve bazı özel simgelerle size yol tarif eden bir kitap var. İşte bu gerçekten okuması zor bir sistem, doğruluğunu teyid etmek, karar vermek ve uygulamak maharet. Zaten öyle zor yerlere geliyorsunuz ki zaman kısıtlaması da olduğu için karar verip bir yöne gitmeniz gerekiyor. Eğer yanlışsa işte o zaman durum vahim; geri dönüp son doğru noktaya geri gelip yeniden işe koyulmanız gerekiyor.

- Aranızda kavga çıktı mı?
- K. M: Çıkmaz olur mu? Sonuçta kadın-erkek ilişkisi başlı başına bir bilim ve hâlâ çözülememiş bir şey. Dolayısıyla böylesine zorlu mücadele, ağır şartlar altında kavga çıkmaması ihtimal dışı kalıyor. Bazen takımdan birisi yarışı bırakıp gidebiliyor bile...



BIRAKIP GİDENLER OLUR

- Hangi konularda tartıştınız?
- S.M: Koray'ın biraz sabırsız olması, yarış konusundaki kariyerini hızlı gitmek üzerine kurmuş olması, az da olsa bulabildiği düzlükte gaza basma isteği zaman zaman bize gerginlik yaşatmadı değil. Çünkü bizim yarıştığımız raid kategorisi hızdan ziyade navigasyonel yetenek üzerine kurgulanmış. Ansiklopedi, tabir yerindeyse Çin alfabesi gibi işaretlerden oluşan roodbook/yol notunu okumak çok ciddi bir dikkat ve yetenek gerektiriyor. Dolayısıyla bir taraf hızlı gitmek istediğinde, siz bakıyorsunuzki notun ucunu kaçırmışsınız. Sonuç olarak bu gergin, yorucu ve uzun tempoda çok da net bir nedene ihtiyacınız olmuyor tartışma çıkması için. Ancak karı-koca ya da kadın-erkek diye ön şart koymamak lazım, yarışın ortasında ayrılıp bırakan erkek ekipler gördük.

- Kim, nasıl tatlıya bağladı?
- K.M: Genelde Selen bu konularda öne çıkıyor; ben uzatmayı sevmek demeyelim ama sinirlendiysem geçene kadar pek barışçıl adımlar atamıyorum. Sadece ikimizin arasında olanlar için değil genel olarak öyle. Ama demek değil ki ben de hiç alttan almadım.

- Başka yarışa daha katılmayı planlıyor musunuz?
- S.M: Bu yıl BFGoodrich'in Avrupa çapında gerçekleştirdiği BFGoodrich Good Project yarışmasında kazanan 10 projeden biri olmak ve Türkiye'yi BFGoodrich sponsorluğunda temsil etmek bizim için çok önemli bir fırsat oldu. Gelecek yıl bir aksilik olmazsa öncelikli olarak Transanatolia Rallisi'ne girmek istiyoruz.

- Yarış hayatınıza neler kattı? Evlilik sınavını geçtiniz mi?
- S.M: Hayatımıza farklı bir renk ve heyecan katmış olduğu kesin. Ama yarışma ekibinden Transanatolia ve Rally Halikarnassos'u sorunsuz bitirdiğinize göre bu evlilik sağlam cümlesini sıkça duyduk.
BİZE ULAŞIN