UFUK SANDIK UFUK SANDIK

Otomobillerde şiddet uygulanıyor

Otomotiv firmaları, yeni geliştirdikleri otomobilleri seri üretim öncesinde pek çok teste tabi tutuyor.
Bu testlerin çoğu model henüz prototipken gerçekleştiriliyor. Otomobilin kapıları 30 bin defa açılıp kapatılıyor, koltuk minderleri ve arkalıkları 20 bin defa fırçalanıyor. Her kumanda düğmesine 5 bin defa basılıyor.
Prototip, yılda 1 milyon kilometre farklı iklim ve yol koşullarında test ediliyor. Otomobil, adeta işkence gibi son derece zorlu dayanıklılık ve sağlamlık testlerinden geçiyor. Bazı testler ise üretilen tüm otomobillere fabrika çıkışında uygulanıyor.
Her marka gibi Seat de, otomobillerini zorlu testlerden geçiriyor. Yaklaşık elli mühendis, prototip modelleri zorlu zemin koşullarında, yılda 1 milyon 200 bin kilometreden uzun bir test sürüşüne tabi tutuyor.

TAŞ ÇARPMA TESTİ
Prototip otomobiller uzun bir çarpma testinden de geçiyor. Geliştirme aşamasında aracın alt takımına, tekerlek kemerlerine veya tamponlara yüz binlerce taş çarpıyor. Test aşamasında kullanıcıların otomobile 20 bin defa binip inmesi simüle ediliyor. Bu eylemler, koltukların kumaşına sürtünme hareketleri yapan makineler tarafından tekrar tekrar gerçekleştiriliyor.
Ayrıca, her otomobil modeli için koltuk arkalıkları 20 bin defaya kadar katlanarak dayanıklılıkları kontrol ediliyor.

TEST 3 YIL ÖNCE YAPILIYOR
Otomobillerde her düğme, kadran ve kumanda mekanizmasının, dokunan kişilerde kalite ve hassasiyet hissi yaratması hedefleniyor. Bu nedenle, navigasyon ekranı, radyo ve klima ayar düğmelerine yaklaşık 5 bin defa basılıyor. Bu testler, araçlar satışa sunulmadan üç yıl önce gerçekleştiriliyor.
Kapı kapama sesi, yeni bir otomobil alıcısında kalıcı bir izlenim yaratır.
Bu yüzden, her modelde 30 bin defa gerçekleştirilen açma kapama işleminde kapıların sıkıca monte edilip edilmediği kontrol ediliyor.

BİZE ULAŞIN