YÜKSEL AYTUĞ YÜKSEL AYTUĞ

Televizyon sezonu diye bir şey yok

Durup, dururken televizyona "mevsim" icat ettik. Televizyon yayıncılığı eylül ayında başlıyor, haziranda bitiyor. Neden?.. Sebebini reklamveren açıklıyor: Efendim, yazın televizyonların izlenme oranı düşermiş, insanlar tatile çıktığı için kimse ekran başında kalmazmış. İnsanlar sıcak yaz günlerinde evlerinde oturmak yerine kendilerini dışarı atarlarmış da ondan!.. 15 gün boyunca Edremit'teydim. Kuzey Ege genellikle orta kesimin tercih ettiği tatil yörelerindendir. Memurlar, işçiler, emekliler burada yılın yorgunluğunu atmaya çalışırlar. Baktım ki esnaf kan ağlıyor. Geceleri Altınoluk'ta, Akçay'da, Küçükkuyu'da eskisi kadar turist gezmiyor. Sahil kesimine pek çok "beach" açılmış ama sinek avlıyorlar. Millet 3 liralık şezlong parasını vermemek için evinden sandalyesini, şemsiyesini alıp beach kulübe yakın bir kumsalda konuşlanıyor. Hem DJ'in müziğinden faydalanıyor hem de beş kuruş para ödemiyor. Akşamları da balkonuna kurduğu televizyonunun başına geçiyor. Yani? Yani'si şu: Durum reklamverenin sandığı gibi değil. Yani televizyon izlemeyip, kendini Çeşme'nin, Bodrum'un gece hayatına bırakanlar çok küçük bir azınlık. Gerçek televizyon izleyicisi ekran başında "yaz mesaisine" devam ediyor. İnsanları ekran karşısından kaçıran asıl neden ise ucuz kotarılmış pespaye yaz programları... Bütçesiz diziler, panayır eğlencesi tarzındaki yarışmalar, birbirinin kopyası havuz başı sohbetleri kimseyi tatmin etmiyor. Genel izlenme oranlarındaki bir kaç puanlık düşüşün sebebi; izleyicilerin değil, televizyoncuların tatilde olması. Oysa, yazın ekrana getirilecek kaliteli yapımların izleyicisi hazır. Eğer reklamverenler ve sponsorlar, televizyoncuları yazın da "iyi iş" yapmaya teşvik ederlerse, kış sezonunun toz dumanında ıskaladıkları tüketiciye çok daha büyük bir isabetle ulaşabilecekler. Gariptir... Yaz gelince televizyona ve gazeteye reklam verilmez. Oysa insanlar yazın televizyon izlemeye ve gazetedergi okumaya ayıracak daha çok zaman bulurlar. Nitekim, yazın çalışan ve program tutturan karınca kanal yöneticileri, yeni sezonda tembel ağustos böceklerinin bir adım önünde koşarlar. Gelelim işin genel iktisadi kısmına: Ekonomist değilim ama iktisadın temel prensiplerini okulunda öğrendim. Ekonomik krizi önlemenin yolu; evine kapanan, kabuğuna çekilen insanları çarşıya çıkarıp, tüketime yönlendirmekten geçer. Bu insanlara ulaşmanın en kestirme yolu ise televizyon. Verin reklamı, insanlara hareket, durgun ekonomiye ivme kazandırın. Yaz ekranını ve yaz sayfalarını üç ay boyunca "nadasa bırakmak" bana hiç de akıl kârı gelmiyor. Hatırlatayım istedim...

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN