YÜKSEL AYTUĞ

Yayıncılıkta sinerjinin rengi: Turkuvaz

Geçen hafta Turkuvaz grubuna bağlı televizyon kanallarının nasıl büyük bir başarı ivmesi yakaladığına değinmiş, atv, a Haber, a Spor ve Minika'nın bu sezon yakaladığı muazzam ivmenin altını çizmiştim. Grup, 2016'ya damgasını vurmaya devam ediyor.
Kantar Medya'nın verilerine göre; atv, Şubat ayında da Tüm Gün Tüm Kişiler ve Tüm Gün +20 ABC1 kategorilerinde liderliği kimseye bırakmadı.
Yayıncılıkta tiraj ve reyting kadar reklam geliri de önemlidir. Bir gazeteyi 1 milyon satıp içine reklam alamazsanız, bir haftada batarsınız.
Çünkü geliriniz, birim maliyetini karşılamaz. Gazeteden çok daha maliyetli bir yayıncılık türü olan televizyonda ise durum daha da kritik bir anlam kazanır. Ekranın saniyesini bile reklam gelirine dönüştürmek gerekir. İşte bu nedenle atv'nin büyük yayıncılık başarısının ötesindeki bir duruma dikkat çekmek istiyorum. +20 ABC1 kategorisinde birinci olmak demek, reklam verene 'altın tepsi' sunmak demektir. Artık bu tepsinin üzerine ne koyarsanız, direkt satar, hedefi 12'den vurur.
Diyeceğim o ki; atv sadece çok izlenen bir kanal değil.
Aynı zamanda reklam verenin işini en çok kolaylaştıran kanal olarak da öne çıkıyor.
Sadece atv mi? Şubat verilerinde a Haber yine en çok izlenen haber kanalı olurken, a Spor da sporseverlerin en fazla ilgi gösterdiği kanal olarak zirvede yerlerini aldılar.
Bir grubun hem amiral gemisinin, hem haber, spor ve çocuk kanallarının aynı ivme ile başarıya koşması pek sık rastlanılan bir durum değil.
Bunda grup yönetiminin başarısının yanı sıra, televizyonuyla, gazetesiyle, dergi grubu ve radyolarıyla tüm birimlerin 'tek vücut' gibi hareket edip aynı sinerjiyi paylaşmasının da rolü var.
Emek büyük olunca, başarı da büyük oluyor. Ter akıtan herkesi kutlarım.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.