Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖNERİ-YORUM ŞEREF OĞUZ

İleri teknolojiyle nitelikli ihracat

Türkiye,nitelikli mal ihracatçısı olma yolunda katkı sağlayacak bir yatırımı, yakında devreye alıyor. Foxconn firması, HP Bilgisayar için yılda 2.4 milyon adet masaüstü modeli üretecek ve bunun %90'ı ihraç edilecek.
Bu, "kilosu 1-10 $" gamına sıkışmış "niteliksiz mal ihracatçısı" prangamızın kırılmasında, önemli bir adım. Neticede geleneksel tarım değil, ileri teknoloji ürünü ihraç ediyor olacağız.
Burada kritik faktör, 60 milyon $'lık yatırımı, daha da önemli hale getiriyor; yetişmiş insan gücü varlığımız...
Foxconn Türkiye Genel Müdürü Tuna Kardeş, fabrika için Türkiye'nin seçimindeki faktörlerden biri olarak, ucuz işgücü yerine yetişmiş insan gücünün etkili olduğunu söylüyor.
Türkiye'nin coğrafi konumu da Foxconn ve HP için önemli. Neticede benzer bir fabrika Prag'da var ve genelde Avrupa pazarına yönelik çalışıyor. Fakat masaüstü modelleri için Çorlu'da kurulan ve gelecek yıl üretime geçecek fabrika, Kuzey Afrika ve Ortadoğu pazarlarına hitap edecek.
Benim dikkatimi çeken, küresel oyuncu HP'nin neden dizüstü veya akıllı cep değil de masaüstü modelini Türkiye'de ürettiği oldu.
Giderek bilgisayara dönüşen cep cihazlarını, otomobilin spor modellerine, dizüstüleri de binek otolara benzetirsek, masaüstü bilgisayarlar bana göre bu sektörün ticari araçları gibi...
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, dünyada masaüstü modellerin hâlâ geniş talep gördüğünü söylüyor. Performans, genişleyebilirlik ve iş ortamlara uygunluğu açısından daha uzun süre masaüstü bilgisayarların geniş alıcı tabanına sahip olacağı yaklaşımıyla bu kararı aldıklarını belirtiyor.
Burada Türkiye adına sevindirici olan, benzeri "ileri teknoloji üretimi" ile ihracatımızın mal deseninin, katma değeri daha yüksek ürünlere doğru evriliyor olmasıdır.
Nitekim "HP geldiyse biz de geliriz" diyen 30 benzer firmanın Türkiye'ye ilgisi, şu anda toplam ihracat içinde %10'u aşamayan nitelikli mal ihraç oranımızı yükseltecek.
Bizlerin "ekseni kaymış" diye burun kıvırdığı Malezya'nın ihracatı için nitelikli ürün oranının %60 olduğunu düşünürsek, atılan bu adımların önemi daha da anlaşılmış olur.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA