ŞEREF OĞUZ ŞEREF OĞUZ

Alın teri akıl teri

Alın teri kutsaldır ancak akıl terinin alın terini sömürdüğü bu çağda akıl teri daha da kutsal hale geliyor. Ülkemizin alın terini, akıl teriyle örtüştürmeye dünden daha fazla ihtiyaç duyulan çağda yaşıyoruz zira...
Türkiye Zekâ Vakfı (TZV) olarak 19-20 Kasım'da ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi'nde 4'üncü Zekâ ve Yetenek Kongresi'ni düzenliyoruz. "AklınıKullan #KorkmaBitmez" mottosuyla zeki ve yetenekli insanımızın ülke için akıl teri dökmesini amaçlıyoruz.
İhracatın hamalı değil efendisi olmak istiyorsak, kurala uyan değil kural koyan olmak istiyorsak, nicelik ve cirodan değil nitelik ve kârdan yürümek istiyorsak, alın terine muhtacız demektir.
TZV Başkanı Emrehan Halıcı, bu konuya son yıllarda verilen öneme dikkati çekiyor ve "ülke zekâsı ve yeteneğine dair devletin, ilgili birimlerin ortak strateji geliştirmesine yardım etmek" amacıyla bu kongreyi düzenlediklerini belirtiyor.
Peki, alın teri ile akıl teri arasındaki katma değer farkı ne kadardır dersiniz?
Otomobil ve bilişim üzerinden örnek; 1990'da Detroit'in ilk 3 devinin pazar değeri 36 milyar $ idi ve bunu 1.2 milyon alın teriyle sağlıyorlardı.
2014'e geldiğimizde Silikon Vadisi'nin 3 bilişim devinin pazar değeri 1 trilyon $ idi ve bunu yalnızca 137 bin akıl teriyle sağlamışlardı.
Katma değer farkına bakın, alın terinin uç noktasında kişi başına ancak 30 bin $ üretilebilirken, akıl teri sahibinin tek başına üretime katkısı 7.3 milyon dolar.
Akıl teri dökecek zekâ sahibi ve yetenekleri bulmak kolay mı? Vasat zekânın üstün yeteneği keşfetmesi mümkün mü? Zeki insanlarımız için neler yapmalıyız? Gelin, bunu birlikte bulalım: http://kongre.tzv.org.tr/2016/
BİZE ULAŞIN