Pazartesi 16.11.2009

Sevimli Fare Mickey Mouse İmaj Değiştiriyor

LOS ANGELES - Walt Disney, en ufak müdahalenin bile markaya zarar vereceği ve yaklaşık 5 milyar dolarlık yıllık satışın tepe taklak olacağı korkusuyla Mickey Mouse'u yıllar boyunca korudu. Fakat şimdi Mickey Mouse'un yeni nesil genç insanların sevgilisi haline gelen bir karakterden çok, kurumsal bir sembole dönüşmesinden endişe eden Disney, Mickey Mouse'u yeniden çizmek gibi riskli bir karar verdi. Mickey'in yeni imajı, önümüzdeki yıl piyasaya sürülecek Epic Mickey adında bir video oyunuyla tanıtılacak. Bugüne kadar saf bir karakter olarak yansıtılan Mickey Mouse, oyunda çorak bir araziyi geçerken bazen aksi ve kurnaz, bazen de cesur yüzüyle karşımıza çıkacak. Disney aynı zamanda daha büyük bir projeyle, yürüyüşünden konuşmasına karakterin imajını yeniden tasarlıyor. Epic Mickey'i ortaya çıkaran, Disney'e ait Junction Point isimli oyun firmasının yaratıcı direktörü Warren Spector, "Vay canına! Bu, yeryüzünün en tanınmış ikonlarından birini kurcalama şansı" diyor. Mickey'i yeniden yaratma projesini Disney CEO'su Robert A. Iger'in de dâhil olduğu şirketin en iyi çizim ustalarının ve pazarlama elemanlarının oluşturduğu bir ekip yürütecek. Disney'in 20 yıl süren görüşmelerin ardından Şanghay'da bir eğlence merkezi kurmak için Çin hükümetinden onay almasıyla proje ivme kazandı. Bu eğlence merkezi, Mickey temalı ürünler için yeni dev bir pazar anlamına geliyor. Mickey özellikle yurtdışında pek çok evin yıldızı olmaya devam ederken, karakterinin sabit kalması onu tanıyan ama sevmeyen bir Amerikan neslinin ortaya çıkmasına neden oldu. Getirdiği yurtiçi hâsılat düşüş gösterdi. 2009'da Mickey eşyalarının satışlarından elde edilen 5 milyar dolarlık gelirin yüzde 20'sinden azı ABD'den gelecek. New York'lu bir marka danışmanlık şirketi olan Mr. Youth'un ortaklarından Matt Britton, "Sevilen bir karakteri bozarsanız, en önemli müşteri kitlenizi yabancılaştırma tehlikesiyle karşılaşırsınız, ancak bulunduğumuz noktada bu riski almaları gerekiyor" diyor. Nintendo'nun oyun konsolu Wii için tasarlanan Epic Mickey'de, ana karakter Mickey halen daha genç nesillerin bildiği özellikleri sergiliyor: Maceracı, tutkulu ve meraklı. Spector, "Mickey hiçbir zaman kötü bir karakter olmayacak ya da etrafta dolaşıp insanları öldürmeyecek" diyor. Ama Mickey artık sıkıcı da olmayacak. Karakterin, yaratıldığı günlere döndüğü söylenebilir. 1928'de "Steamboat Willie/İstimbot Willie" isimli çizgi filmle ortaya çıkan Mickey, o dönemin Bart Simpson'ıydı. Sürekli kavgaya tutuşan, arkadaşlarını oyuna getiren ve Minnie'ye karşı tatlı-sert bir tavır takınan, gürültücü bir karakterdi. Oyuna dair beklentiler yüksek. Game- Informer.com'dan Eli Gee, "Bu müthiş bir şey! Gerçekten çok heyecanlıyım" diyor. Ama bazıları daha az etkilenmişe benziyor. Cowen and Company'den medya analisti Doug Creutz, "Wii'ye uyumluluk sürecinde yayıncıların ne kadar zorluk çektiği düşünüldüğünde, bu projenin çok dikkatli yürütülmesi gerekiyor" diyor. Uzmanlarsa Disney'in bu tür engelleri aşabileceğini düşünüyor. Atari'nin Kuzey Amerika Birimi Başkanı Jim Wilson, "Mickey'in daha fazla ilgi çekmesi ve en hızlı büyüyen eğlence platformuna yerleşmesi için çok büyük bir fırsat bu" diyor. Sadece bu yıl, oyun geliştirmek için en az 180 milyon dolar harcayan Disney'in, video oyunları için büyük hedefleri var. Başka şirketlerin oyunlarını çıkararak başarı yakaladı ama kendisi satış rekorları kıran bir oyun çıkaramadı. Pazar araştırma şirketi NPD'ye göre Disney, ocak ve haziran ayları arasında ABD'de perakende satışlardan 86 milyon dolar elde etti. Dünyanın en büyük oyun satıcılarından Nintendo Amerika, yaklaşık 1 milyar dolar satış gerçekleştirdi. Spector, animatörlere ve Pixar'ın kurucu ortağı John Lasseter'a danışarak fare için doğru 3D modelini bulmaya çalışıyor. Oyuncular mutlu bir Mickey karakterini seçtiğinde Mickey oyun içindeki diğer karakterlere yardım ediyor ve böylece oyun içindeki çorak arazilerde her şey kolaylaşıyor. Diğer seçenekse daha bencil bir Mickey seçerek, sıçana daha çok benzemesi gibi daha sevimsiz sonuçları göze alıyorlar. Spector, "En nihayetinde oyuncuların kendilerine 'Ben nasıl bir kahramanım?' diye sormaları gerekiyor" diyor. Mickey söz konusu olunca, Disney de kendine aynı soruyu soruyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.