Giriş Tarihi: 12.4.2010

Kariyerde Yükselmek İçin İki Adım İleri, Bir Adım Geri

Bir fikir çalışanların kariyer basamaklarında sürekli olarak yükselecekleri görüşünü yerle bir ediyor: Bazen ilerlemek için geriye gitmeniz gerekiyor. Bugünlerde birçok kişinin kariyeri iki adım ileri, bir adım geri gidiyor. Bu alanda araştırma yapan, Deloitte L.L.P.'nin bayan başkan yardımcısı ve kariyer yönetimi yetkilisi Cathy Benko, insanların çoğunun artık klasik dikey kariyer yolunu izlemediklerini söylüyor. Kişilerin iş yaşamları boyunca yukarı, aşağıya hareket ettiğini, bazen yolun dışına çıktıklarını veya yan yollara saptıklarını belirtiyor. Benko'ya göre kapitalist Amerika bugün, 25 yıl öncesine göre daha az hiyerarşik. Bu da daha yatay bir kurumsal yapı ve daha az yükselme olanağı anlamına geliyor. Kişisel zorunluluklar ve hedefler insanların daha fazla zamanını alırken, kariyerlerine odaklanmalarını engelliyor. Benko asıl sorunun gerçekler ve algılamalar arasındaki farktan kaynaklandığını söylüyor. Aşağı yönde bir değişiklik birçok kişiyi endişelendirirken, bunun sağlıklı ve olumlu bir değişiklik olabileceğini göz ardı ediyorlar. Yatay geçişler göreceli olarak daha kolay kabul ediliyor. Ancak maaş kesintisini ya da organizasyon şemasında daha aşağı seviyede bir işe başvurmayı hangi koşullarda göz önüne almamız gerekir? Bütün bunlar sizin uzun vadeli hedeflerinize bağlı. İşte size bazı olası nedenler: Daha büyük ve tanınan bir şirkete geçmek istiyorsanız, şu anda firmanızda bulunduğunuz hiyerarşik seviyeden daha aşağıdaki bir pozisyona başvurmanız gerekebilir. Diğer taraftan, daha yüksek bir pozisyona hızlıca yükselmek istiyorsanız, daha küçük bir firmaya geçebilirsiniz. Tabi bu da maaş kesintisi anlamına gelebilir. Benko eğer size daha fazla yetenek kazandıracağına inanıyorsanız, geçici olarak daha aşağı bir pozisyona geçmeyi tercih edebileceğinizi söylüyor. Örneğin bir bilgisayar programcısı, eğer eski ve hantal bir sistem üzerinde çalışıyorsa, daha yeni teknolojiyle donanımlı yeni bir sisteme geçmek isteyebilir. Ya da diyelim ki patronlukta gözünüz var. Nevada Gerlach'da kariyer uzmanı ve "Kim Terfi Eder, Kim Etmez ve Neden" (Who Gets Promoted, Who Doesn't, and Why) kitabının yazarı Donald Asher birçok firmanın, yüksek kademedeki yöneticilerin sorumlulukları altındaki her alanda tecrübe sahibi olmasını istediğini söylüyor. Örneğin bir otel yöneticisinin yiyecek içecek, rezervasyon ve temizlik bölümlerinde tecrübesi olması gerekiyor. Eğer genel müdür olmak istiyorsanız ve bu bölümlerle ilgili en ufak bir bilginiz yoksa, Asher o zaman kısa süreliğine olsa bile aşağı seviyelere geri dönüş yapmanız gerekebileceğini söylüyor. Ancak nedenler burada bitmiyor. Bulunduğunuz yerden memnun değilseniz ne olacak? Böyle bir durumda işvereninizi, sizin için düşük ücret anlamına gelse bile, sizi farklı bir bölüme ataması için ikna etmeye çalışabileceğinizi söylüyor Asher. Asher insanların genellikle kendilerine önerilen en yüksek ücretli işe atladıklarını ve kendilerini kariyer açısından çıkmaz bir sokakta bulduklarını söylüyor. Korku ve yüksek maaşa olan ihtiyaç algısı, insanları uzun dönemde iyi karar almaktan alı koyabileceğini sözlerine ekliyor. "Ücretlere bu kadar takıntılı olmayın" diye tavsiyede bulunuyor ve "Beş yıl içinde olmak istediğiniz pozisyona nasıl ulaşabileceğinizi düşünün" diye konuşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.