Pazartesi 17.05.2010

Atletik Yeteneklerinizi Sanal Ortamda Geliştirin

Nintendo's Wii Fit ya da Electronics Arts için geliştirilen Madden Ulusal Amerikan Futbol Ligi (NFL) gibi bilgisayar oyunlarını oturduğunuz yerden oynamanıza gerek yok. Profesyonel atletlere göre bilgisayar oyunları fiziksel ve zihinsel yeteneklerini geliştiriyor. Atletler bunu, Electronic Arts ve Take-Two Interactive gibi firmaların oyunlarındaki spor simülasyonlarının kalitesinin çok gelişmiş olmasına bağlıyor. New York Red Bulls futbol takımından hücum oyuncusu Conor Chinn, maç günlerinde 1 saatini Microsoft Xbox 360'ının başında Electronic Arts'ın FIFA Soccer oynayarak geçiriyor. Chinn, bilgisayar oyunlarının performanslarını geliştirdiğine inanıyor. Bu alışkanlığı üniversitedeyken edinen Chinn, "Maç günü beynimin futbola odaklanmamı sağlıyor" diyor. Bilgisayardaki oyuncular gerçek oyuncuların pas vermek ve şut çekmek dâhil tüm hareketlerini taklit edebiliyor. Chinn, "Oyuncuların futbol stillerini görmenizi ve tecrübe etmenizi sağlıyor. Sahada bir oyuncuyla karşı karşıya kaldığımda hareketlerin ve hamlelerin oyunundakilere ne kadar benzediğini fark ediyorum" diyor. Bazı atletler sakatlandıklarında oyundan düşmemek için bu oyunları oynuyor. Teknik direktörler ve oyunculara göre takım üyelerinin bu tip oyunları beraber oynaması, takım ruhunu da geliştiriyor. Ancak bilgisayarda oynamanın antrenman yerine geçemeyeceği ve bazı koşullarda zararlı bile olduğu konusunda uyarıyorlar. Sporcuların bu oyunları bu kadar cazip bulmalarının en büyük nedenlerinden biri, gerçeğe gittikçe daha fazla yaklaşmaları. FIFA Soccer ve Madden NFL, NBA Live ve Ulusal Hokey Ligi (NHL) ve diğer oyunlar için, Electronic Arts'da çalışan grafik tasarımcıları gerçek atletleri her açıdan taklit ediyor. Önce boy, kilo ve yüz özellikleri gibi en temel unsurlardan başlıyorlar. Sonra atletlerin hareketlerini yaratmak için hareket yakalama (motion capture) sistemlerini kullanıyorlar. Ayrıca stüdyoda profesyonel atletlere ya da eski üniversite sporcularına sentetik neopren taytlar giydirilip gövdeleri üzerindeki her bir noktaya ışık sensorları yerleştiriliyor. Oyuncular çeşitli hareketlerle yeteneklerini sergiliyor ve taklit edilen bu hareketler bilgisayar oyununun temelini oluşturuyor. Tasarım ekibi daha sonra bazı atletlerin bireysel hareketlerini programa ekliyor. Take-Two'nun bir birimi olan 2K Sports gibi diğer bilgisayar oyun firmaları da benzer yöntemler kullanıyorlar. 2K Sports'un sözcüsü Bryan Lam, "Oyun tasarımcılarımız yüzlerce saatlerini oyuncuların çekimlerini izleyerek, bütün hareketlerini, fiziksel nüanslarına ve diğer detaylara azami dikkat göstererek geçiriyorlar" diyor. SK Sports NBA 2K, MLB 2K ve NHL 2K oyunlarını çıkarıyor. "Bazı atletler video oyunlarını maçların hemen öncesinde dikkat dağıtan gereksiz aktiviteler olarak görürken, simülasyonlar araba yarışları gibi belirli sporlar için hazırlanmanın en iyi yolu olabilir" diyor Nascar sürücüsü Joey Logano. Logano yarışlara simülasyon sitesi iRacing.com'a girerek hazırlandığını söylüyor. Her oyun tutkununun yaptığı gibi o da bilgisayarına bağlı direksiyon konsolunun arkasına geçiyor ve dikkatini yoğunlaştırıyor. Nascar, sürücülerinin pistte deneme sürüşleri yapmalarını yasakladığından bu yana Logano ve iRacing.com'un diğer profesyonel kullanıcıları burada yeni pistleri öğreniyor ya da daha önce yarıştıkları kulvarları hatırlayarak hafızalarını canlı tutuyorlar. Logano, "Grafikler gerçeğe çok yakın" diyor. "Her bir dönüşü ya da kasisi hissedebiliyorsunuz" diyor. Beysbol takımı Texas Rangers'in danışmanı John Hart, sporcuların video oyunlarına yönelmesinde olumlu bir nokta olduğunu söylüyor. "Oyuncularınızın birbirlerine karşı sakinleşmesini ve samimiyet kurmasını istersiniz. Oyuncular yıllar önce golf oynayarak vakit geçirir ya da barlarda takılırlardı. Şimdi birbirleriyle video oyunları oynuyorlar" diyor. Ayrıca tüm spor takımlarının tüm dünyadan kişilerce dolu olması yüzünden, bu tip aktivitelerin herkesi eşitlediğini belirtiyor. "Dil kısıtlaması yok" diye ekliyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.