Pazartesi 31.05.2010

Hollywood Doğallıktan Yana

Hollywood'un mükemmel kadını yaratması yıllar aldı. Şimdi ise eski kadını geri istiyor. Az ancak önemli sayıda film yapımcısı ve rol dağıtımından sorumlu yetkili Hollywood'un estetik cerrahiye bakışını yeniden ele alıyor. Göğüs büyütme ameliyatları, botoks, kolajenle dudak kalınlaştırma ve plastik cerrahinin her türüne farklı gözle bakılıyor. Örneğin, Fox Yayıncılık'tan televizyon yöneticileri, Avustralya ve İngiltere'den gelen daha doğal görünümlü oyuncularla çalışmaya başladıklarını söylüyor. Çünkü Los Angeles'ta oyuncu seçmelerine katılan iri göğüslü, kadın dudaklı ve fazlasıyla genç görünen insanların hepsi birbirine benziyor. Fox'ta senaryolu televizyon programları bölümünü yöneten Marcia Shulman, "Bence herkes ya striptizciye ya da travestiye benziyor" diyor. Bağımsız bir oyuncu seçme şirketi olan Mindy Marin gibi bağımsız yöneticiler, oyuncu menajerlerine müşterilerini, özellikle de yaşlı yıldızları, estetik cerrahiden uzak tutmalarını söylüyor. Jason Reitman'ın "Aklı Havada" (Up in the Air) filminde çalışmış olan Marin, estetik operasyon geçirmiş orta yaşlı yıldızların ciltleri çok suni göründüğü ve dolgu malzemesiyle aşırı derecede şişirildiği için iş alamadıklarını belirtiyor. Marin "Sahici bir görünüm istiyorum" diyor. Artık figüranlar bile mercek altında. "Karayip Korsanları" serisinde oyuncu seçmelerinden sorumlu olan Sande Alessi, kadın oyuncuların bikinili fotoğraflarını çekmek istiyor. Alessi oyunculara, fotoğrafları geri verip sonraki görüşmeleri için saklayabileceklerini söylüyor. Bu mesleki nezaketle ilgili bir şey değil. Film yapımcıları, kostümlü dönem filmlerinde doğal göğüsleri olan kadınları tercih ediyor. Walt Disney, yeni filmi "Korsanlar" için yakın zamanda verdiği figüran ilanlarında, sadece doğal göğüsleri olan kadınların başvurmasını istedi. Alessi, oyuncu adayların fotoğrafını çekerek "sormaya gerek kalmadan, gerçeği kendi gözleriyle gördüğünü" belirtiyor. Çeşitli film ve televizyon yapımcıları "daha sade iyidir" yaklaşımının, birbiriyle örtüşen bir dizi sosyal ve teknolojik eğilimden beslendiğini söylüyor. Estetik operasyonlar hâlâ popüler. 2009'da ABD'de 10 milyon cerrahi veya cerrahi dışı estetik operasyonu yapıldı. Ayrıca, yüksek çözünürlüklü televizyonların çoğalması ve meraklı bir izleyici kitlesinin dikkati sayesinde, artık ünlülerin yaptırdığı kötü saç ektirme veya göz kapağı kaldırma operasyonları kolayca anlaşılıyor. Genç görünme amaçlı estetik cerrahi salgınına erkekler de kapılıyor. Ancak beklendiği üzere, kadın oyuncular daha dikkatle inceleniyor. "Gece Buluşması" ve "Müzedeki Gece" filmlerinin yapımcısı ve yönetmeni Shawn Levy, "'Harika görünüyorum, çünkü estetik yaptırdım' dönemi bitti. Bu gülünç görülüyor. 10 yıl önce kadın oyuncular estetikli olmazlarsa rol alamayacaklarını düşünürdü. Bence şimdi tam tersi. Yapay bir görünümle oyuncu seçmelerine katılmak şansınızı azaltıyor" diyor. Meryl Streep ve Helen Mirren gibi daha yaşlı kadın oyuncuların kült statüsüne rağmen, genç görünmek Hollywood'da aranan bir özellik. Ama kusursuz bir estetik operasyon geçirmiş 35 yaşın üstündeki yetenekli bir kadın oyuncu, hâlâ iş bulabilir. Bu yaşlarda estetik cerrahi veya botoks değil, bunların kötü yapılması tepki alıyor. Film stüdyosu yöneticileriyle, kadın başrol oyuncuları hakkında yaptığı görüşmeleri aktaran Levy, "Perde arkasında bazı tartışmalar yaşanıyor. 'Bunu neden yaptırmış ki? Zaten güzel bir kadındı. Artık ona filmde rol veremeyiz' türü konuşmalar oluyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.