Pazartesi 14.02.2011

Klasik Giysiler İçin Taze Bir Heyecan

Klasik moda geri dönüyor ama giysiler eski olmayabiliyor. Kıyafetler çoğu kez eski modada uzmanlaşan ve sayıları artan modacıların yeniden ürettiği ürünler. Yeniden üretilen giysileri internetten satan Blue Velvet Vintage'ın 55 yaşındaki sahibi Theresa Campbell McKee, "Kadınlar, kendilerini güzel hissettirecek klasik ve özgün şeyler istiyor" diyor. İngiltere, Fransa, İtalya, İsveç ve ABD'deki satışlar canlı. Stockholmlü 29 yaşındaki ev kadını Anna Olson, klasik giysileri sevdiğini ama küf kokusunu, lekeyi, giysilerin uymamasını ve dayanıksız oluşlarını sevmediğini söylüyor. Olson, "Yeniden üretilen giysiler endişelerimi gideriyor. Giysilerde sorun olmayacağını ve olsa bile geri verebileceğimi biliyorum" diyor. Olson 1940'lardan esinlenen siyah, Trashy Diva marka gözde kıyafetini Finli modacı Minna Parikka'nın apartman topuklu ayakkabılarıyla giyiyor. Üst üste giyilen dökümlü üniseks giysilerden oluşan çağdaş tarzlardan farklı olarak 20'nci yüzyıl ortalarındaki moda, kadın bedeninin güzelliğini ortaya çıkarma özelliğine sahipti. Yeniden üretilen giysiler, aynı sade ve düz hatlara sahip. Pantolonlar gösterişli veya dar paçalı, üst parçalarda V yaka ya da geniş yaka var. Las Vegas'ta yarım zamanlı mankenlik yapan 31 yaşındaki sekreter Michelle Larae Koons, "Klasik giysileri seviyorum ama bunlar pek sabit durmuyor. Ayrıca benim gibi kıvrımlı bir vücudunuz olunca, giysilerin içine girmek zor" diyor. Koons'un en sevdiği yeniden üretim giysi, Bettie Page Clothing marka, çift düğmeli bir elbise. Bettie Page, Blue Velvet Vintage, Trashy Diva, ReVamp, ModCloth, Stop Staring! ve Queen of Heartz gibi klasik esintili giysi üreticileri ve perakendecileri, son dört yılda satışların ortalama yüzde 25-30 arttığını belirtiyor. Ayrıca gittikçe daha çok kişi, Etsy.com türü internet sitelerinde, elde dikilmiş klasik giysi satıyor. Elbiselerin çoğu 150 ile 300 dolar arasında makul fiyatlara satılıyor. California Paramount'taki 'Stop Staring!'in 39 yaşındaki kurucusu Alicia Estrada, "Giysilerim 40 ülkede satılıyor" diyor. Kimi gelenekselciler bu modayla alay ediyor. Courrèges gibi markaları pazarlayan klasik giysi sitesi enokiworld. com'un sahibi Madeline Meyerowitz, yeniden üretim yapan modacıları karaoke söyleyenlere benzeterek, "Şarkıyı onlardan değil asıl söyleyen kişiden dinlemek isterim" diyor. Klasik modası, çarpıcı balo kıyafetleri arayan ergenlerden daha muhafazakâr ama öte yandan çekici iş kıyafeti isteyen kadınlara ve eskiyi özleyen yaşlılara kadar herkese hitap ediyor. Los Angeles'ta eski tarz giysi üreticisi ReVamp kadınlara, saç ve makyajlarını dönemin modasına uydurmaları için kurs veriyor. 40 yaşındaki şirket sahibi Annamarie von Firley, "Talepte büyük bir artış yaşıyoruz" diyor. Kadınlar klasik modasıyla birlikte, bir başka eski moda yarar görüyor: Artan kibarlık. Von Firley, "Üstümde klasik giysi olunca erkekler farklı davranıyor. Bana kapıları açtıklarını ve küfürlü konuşunca özür dilediklerini fark ettim" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.