Pazartesi 28.02.2011

Yeşil Devrime Ufak Adımlarla Uyum Sağlayın

California'daki tortilla üreticisi Mi Rancho şirketini yöneten Joe Santana, sürdürülebilir iş pratikleri çalıştayına katıldıktan sonra firma tasarruf yaptırmaya başladı.

Joe Santana iklim bilimi ile ilgili son bilimsel araştırmaları anladığını iddia etmiyor. Küresel ısınma konusunda kendi düşünceleri de var. Ancak California'da bulunan ailesine ait Meksika gözlemesi, tortilla üreten şirketi Mi Rancho'da maliyetleri düşürmek anladığı ve istediği bir şey. Santana, sürdürülebilir işletme teknikleri konusunda bir dizi çalıştaya katıldıktan sonra firmasında enerjiyi verimli kullanma ve atık azaltmaya yönelik bazı önlemleri yürürlüğe geçirdi. Bu önlemlerin şirkete yılda 100 bin dolar tasarruf sağlayacağını düşünüyor. Hatta bu tasarrufları gerçekleştirmek için yaptığı yatırımın bir yıl içinde geri döneceğini söylüyor. "Eğer yapacaklarım gezegen için de iyiyse, bu daha da iyi" diyor. "Sürdürülebilirlik" ve "yeşil işletme" fazla kullanılan ve artık yavaş yavaş anlamını yitiren kavramlar. Ancak birçok işletme sahibi, sürdürülebilir teknikleri kullandıklarında masrafların azaldığını, demode işletme yöntemlerini değiştirebildiklerini ve yeni fırsatların oluştuğunu keşfediyor. Aşağıda, yeşil değişim için bazı temel teknikler bulabilirsiniz.
TEPEDEN BAŞLAYIN: Merkezi Atlanta'da bulunan Estes Isıtma ve Havalandırma firmasının başkanı Dan Bramblett, yeşile dönüş hareketinin en tepeden başlaması gerektiğini söylüyor. Bramblett, "Çalışanların bu değişime katılmalarını sağlamak için motive edilmeleri gerekiyor" diyor. Santana, firmada yönetici ve çalışanlar arasından gönüllü "yeşil timler" oluşturulmasını öneriyor.
ENVANTER TUTUN: Bramblett, tüm işletmeyi enerji tüketimi ve atığı azaltmak hedefiyle gözden geçirmeniz gerektiğini söylüyor. "En masraflı bölümleri iyice inceleyin" diyor. En temel bölümler ışıklandırma, cihazların enerji tüketimi, ısıtma, havalandırma, ulaşım ve su tüketimi. Estes firması için personel giderlerinden sonra gelen en büyük masraf ulaşım ve firmanın taşıtlarının bakımıydı. Enerji tüketimi kapsamında yapılan araştırma, Estes'in 8 kamyonunun 2'sinin satış elemanları tarafından kullanıldığını gösterdi. Bu elemanların müşterilere gitmek için kamyon kullanmasına gerek yoktu. Firma, kamyonları hibrit arabalarla değiştirdi. Şirketin ortalama yakıt tüketimi 1 litre yakıta karşılık 7 kilometreden 16 kilometreye çıktı.
KOLAY İŞLERİ YAPIN: Örneğin geceleri elektronik cihazları, gündüzleri de tepe lambalarını kapatabilirsiniz. Klima yerine, doğal havalandırma için camları açabilirsiniz. Lincoln, Nebraska merkezli hukuk firması Harding & Shultz'un ortaklarından Adam Prochaska, çalışma arkadaşlarının kâğıt kullanımını kısmaya çalışıyor. Prochaska, firmanın yılda bin 600 rulo kâğıt satın aldığını hesaplamış. Bu kâğıdın bir kısmı, müşterilerden gelen e-postaları dosyalamak için kullanılıyor. O ve diğer ortaklar artık e-postaları elektronik ortamda saklıyor. Hesaplarına göre, tüm avukatlar aynı tekniği uygulasa firma yılda 8 bin dolar tasarruf yapabilir. Washington'da bulunan bilgi teknolojileri altyapı firması "Community IT Innovators" bilgisayarları, kullanılmadığı zaman uyku moduna sokan ucuz bir yazılım kullanıp enerjiden yaklaşık yüzde 50 tasarruf ediyor.
İNDİRİMLERİ KOVALAYIN: Kolay hamleleri attıktan sonra sıra enerji verimliliği yüksek cihazlara yatırım yapmaya geliyor. Yeni ısıtma ve havalandırma sistemleri ve diğer cihazların alınması gerekiyor. Ama daha önce yerel elektrik, su ve gaz firmalarının yaptığı indirimler ve devlet desteklerini kontrol etmekte yarar var. Mi Rancho geçtiğimiz günlerde depolarında ve üretim tesisindeki 200'den fazla tepe lambalarına enerji verimli ampuller yerleştirdi. Santana'ya göre bu hemen sonuç alabileceğiniz ve hiç kafa gerektirmeyen bir hamle. Yerel elektrik dağıtım firması ve San Leandro belediyesinden aldığı destek sayesinde, ampul değişimi sadece 14 bin dolara mal oldu. Sanatana'nın tahminlerine göre bu sayede yılda yaklaşık 32 bin dolar enerji tasarrufu sağlanacak.
JIM WITKIN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.