Pazartesi 07.03.2011

Kadının Kokusu Her Erkeği Etkilemiyor

Bilim, sadık erkeklerin nasıl baştan çıkmadıklarını gösteriyor.

21 yaşındaki bir kadın birkaç ay boyunca laboratuvara gelen hiç kimseyle flört etmeme konusunda titizlikle eğitildi. Göz temasını ve iletişimi asgari seviyede tutacaktı. Hiç makyaj yapmadı ve hiç parfüm kullanmadı. Saçını arkadan basitçe atkuyruğu şeklinde topladı. Her zaman kot pantolon ve düz bir tişört giydi. Deneye katılan genç erkekler onun kendileri gibi Florida State Üniversitesi'nden bir öğrenci olduğunu düşündü. Deney görünürde bir yapbozun öğrenci ile kadın tarafından birleştirilmesinden ibaretti. Ancak asıl deney, sonra öğrencilere kadını ne kadar çekici buldukları sorulduğunda ortaya çıktı. Önceki araştırmalar yumurtlama dönemindeki bir kadının daha çekici bulunduğunu ortaya çıkarmıştı. Aynı etki burada da gözlemlendi ancak burada kadın, sadece bir başkasıyla ilişkisi olmayan erkekler tarafından çekici bulundu. Romantik bir ilişki içinde olan erkekler ise, yumurtlama döneminin doruk noktasındaki kadını daha az çekici buldu. Büyük ihtimalle bu aşamada kadının ilişkilerine karşı büyük tehdit oluşturduğunu sezmişlerdi. Anlaşılan o ki baştan çıkmamak için kendilerine, kadının çekici olmadığını telkin ediyorlardı. Bu deney, evrimsel psikolojide "ilişki idamesi" çalışmalarında yeni bir akımın bir parçasıydı. Florida'daki erkeklerin bir kısmının kadının çekiciliğini düşürerek erdemli görünmeye çalıştıkları ihtimali de mümkün. Bu bir kocanın karısının gösterdiği herhangi bir kadını anında çirkin bulmasına benziyor. Ancak bu araştırmayı yürüten Jon Maner, bunun çok mümkün olmadığını, erkeklerin cevaplarını gizli bir şekilde verdiğini söylüyor. Derecelendirmelerinin araştırmacılar dışında başka biri tarafından görüleceğini bilmediklerini belirtiyor. Çalışmayı Florida State Üniversitesi'nden psikolog meslektaşı Saul Miller ile birlikte yürüten Maner, "Erkekler gerçekten de yumurtlayan bir kadının çekiciliğine karşı koyup kendilerinden uzaklaştırmaya çalıştılar" diyor. Yumurtlama döneminde bir kadının yanında birkaç dakika duran bir erkeğin bunun ayırtına vardığına inanmak biraz zor gelebilir. Ancak son çalışmalar, yumurtlama döneminin doruk noktasında kadınların davranışlarında büyük değişiklikler olduğunu ortaya çıkarıyor. Kadınların ses perdeleri yükseliyor ve kadınların bedenlerinden yayılan kokuyu erkekler daha çekici buluyor. California Üniversitesi'nden Psikolog Martie Haselton, "En ilginç olan şey yumurtlama döneminde olanların bilinçaltında gelişmesi. Kadınlar da erkekler de yumurtama döneminden etkileniyor ancak davranışlarımızdaki önemli değişikliklere neyin yol açtığına dair bir fikrimiz bulunmuyor. Aslında diğer memelilere düşündüğümüzden daha fazla benziyoruz" diyor. Yumurtlama dönemlerinde kadınlar partilere, gece kulüplerine gitmeye daha hevesli oluyor ve daha çekici giysiler giyiyor. Haselton'un araştırmasına göre, bazı kadınların eşlerine karşı davranışları da bu dönemlerde değişiyor. Haselton, "Cinsel cazibesi olmayan erkeklerle düzenli beraberlikleri olan kadınlar bir anda diğer erkeklerin farkına varıyor ve flört etmeye başlıyor. Kadınlar bu dönemlerde eşlerine karşı daha eleştirel bakıyor ve kendilerini bir çift olarak görme güdüleri zayıflıyor." diye konuşuyor. Ancak bu kadınların bu dönemlerde eşleri terk etmek isteğiyle tutuştuğunu da göstermiyor. Haselton, "Bu kadınların bağlılık hislerinde her hangi bir değişiklik olmuyor. Sadece etraflarındaki erkeklere bakıp onları alternatif eş olarak görmekten hoşlanıyorlar" diyor.

JOHN TERNEY

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.