Giriş Tarihi: 2.5.2011

Motorlar Çevreci Oldu

Silikon Vadisi merkezli girişim sermayecileri içten yanmalı motoru yeniden yaratmayı hedefliyor. Amaçları, az yakıt tüketen ve sera gazı emisyonunu düşüren daha ucuz bir motor üretmek. Yakın geçmişe kadar araba motorlarının teknolojik olarak gelişimi sadece büyük otomobil firmalarının güdümündeydi. Ancak küresel otomobil sektöründeki büyük değişim, ticari araçlara yönelik yeni yakıt verimliliği standartları, iklim değişikliği ve Çin ve Hindistan'daki otomobil sektörlerinin yükselişi yeni şirketlere kapılar açtı. Pinnacle Engines'ın kurucusu Monty Cleeves, "Herkes elektrikli arabalara odaklanmış durumda. Ancak elektrikli arabalar otomobil pazarının çok küçük bir kısmı" diyor. Pinnacle'ın ürettiği yeni içten yanmalı motorun günümüz elektrik santrallerinden yüzde 50'ye kadar daha verimli olacağını söylüyor. Cleeves, "Önümüzdeki 10 ila 15 yılda elde edeceğimiz etki, elektriğin etkisinden çok daha fazla olacak" diyor. Pinnacle'a yat ı r ı m yapan California'daki Menlo Park'ta bulunan girişim sermayesi şirketi NEA'nın ortaklarından Rohini Chakravarthy, "Otomotiv şirketlerinin çoğu kendi motorlarını üretiyor. Ancak kamyon üreticileri için bu geçerli değil. Asya'da müthiş bir talep var" diyor. Pinnacle yöneticileri, Asyalı büyük bir scooter üreticisine geliştirdikleri motorun lisansını verdiklerini ve ilk ürünün 2013'te piyasaya çıkacağını söylüyor. Khosla Ventures ve Bill Gates tarafından desteklenen Detroit merkezli EcoMotors, Illinois'te bulunan kamyon ve motor üreticisi Navistar ile Çinli bir şirketle ürün geliştirme anlaşması yapıldığını belirtti. San Diago merkezli Achates Power'ın Başkanı David Johnson ise otomobil firmalarıyla görüşmelerin devam ettiğini ve Çin ve Hintli potansiyel müşterilerle toplantılar gerçekleştirdiğini belirtiyor. Her 3 şirket de sadece uçak ve gemilerde kullanılan ve uzun süredir otomobiller için kullanışsız ve pahalı olduğu düşünülen zıt piston motoru üzerinde çalışıyor. Zıt piston motorunda ateşlemenin olduğu silindir kapağı yok. Onun yerine, iki piston birbirine bakıyor ve ateşleme aradaki boşlukta gerçekleşiyor. Silindir kapağının olmaması, motorun daha hafif ve ucuz olmasını sağlıyor. Ayrıca, bu tasarım sayesinde gücün normalden daha büyük kısmı aracın hareket etmesi için kullanılıyor. Şimdiye kadar bu motorun geliştirilmesi için karşılaşılan en büyük engel otomobiller için uygun boyutta üretilememesiydi. Cleeves'in prototipi, scooterları ve Çin'deki çekçekleri çalıştırmak üzere tasarlanmış tek silindirli, dört zamanlı piston motorunun bir versiyonu. Pinnacle yöneticileri, geliştirdikleri motorun mevcut scooter motorlarına kıyasla yüzde 30'a kadar daha verimli ve daha temiz olduğunu söylüyor. Motorun otomobillere yönelik versiyonunun Fiat 500 gibi bir arabanın kapasitesini, litre başına 53 kilometreden 95 kilometreye çıkaracağını söylüyorlar. EcoMotors ağır kamyonlar için geliştirdiği iki zamanlı dizel zıt piston motorunda tasarrufu yüzde 50'ye kadar artırdığını iddia ediyor. Eskiden General Motors'da çalışmış ve şimdi de Ecomotors'un başında olan Donald Runkle, "Şimdiye kadar 6 motor geliştirdik. Bu bir oyun değil" diyor. Tasarladıkları motorun en önemli özelliklerinin çok güçlü olması ve elektrikli turbo aygıtı olduğunu söylüyor. Bu motorların birleştirilebildiğini ve gerekmediği zaman bazı modüllerin enerjiden tasarruf etmek için kapatılabileceğini söylüyor. Achates'in CEO'su Johnson, şirketinin ürettiği benzer motorların çoğunlukla ticari araçlarda kullanılacağını ancak Chevrolet Volt gibi elektrikli hibrit arabalara da yerleştirilebileceğini söylüyor. Büyük otomobil üreticileri de boş durmuyor. Ford yeni geliştirdiği teknoloji sayesinde yakıt verimliliğinde yüzde 20'lik bir iyileştirme ve yüzde 15 daha az emisyon sağladığını iddia ediyor. Ford, kırmızı ışıkta beklerken arabanın motorunu kapatan teknolojinin yakıt verimliliğini yüzde 10'a kadar artıracağını söylüyor. Ancak Pinnacle'ın CEO'su Ron Hoge daha büyük bir adımın gerekli olduğunu söylüyor. "Yavaş yavaş ilerlersek dünyadaki sorunları çözemeyiz. Bu yüzden birinin öne çıkıp bir atılım yapması gerekiyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.