Pazartesi 16.05.2011

Manastır Facebook'tan Takipçi Arayışında

Portsmouth Manastırı'ndaki Benedikten keşişleri yaşlanıyor (beşi seksenli yaşlarında, en genci ellisine merdiven dayamış) ve sayıları 12'ye düşmüş durumda. En kalabalık oldukları 1969 yılında bu sayı 24'tü. Bu yüzden, asırlardır dış etkilerden uzakta yaşayan keşişler, videoların, bir blogun, hatta arka plan müziği olarak Gregoryen bir dini şarkının bulunduğu özenle hazırlanmış bir reklam kampanyası eşliğinde internete el attı. 2007'den beri manastırın başında olan Başkeşiş Caedmon Holmes, "Genç kuşakların bilgi arama ve iletişim kurma şekli buysa, o zaman burada olmak lazım," diyor. Keşişler Facebook'ta sayfa açmanın yanı sıra, nasıl keşiş olunacağına dair soruları ("Arabamdan vazgeçmek zorunda mıyım?" Cevap: Evet.) cevaplayan bir de internet sitesi kurdu (portsmouthabbeymonastery. org). "Tanrı'dan Davet Var" sloganlı reklamlar da hazırladılar. "Beş yüz yıl önce bloglar olsaydı, keşişler ondan yararlanmanın bir yolunu bulurdu" diyor Başkeşiş Holmes. Teknoloji bazı larının gözünde manastır hayatına aykırı düşüyor olabilir. Keşişler hiç de öyle olmadığını söylüyor: Vatikan'ın bile kendi YouTube kanalı ve Facebook sayfası var. Manastırın tuttuğu Boston Merkezli reklam ajansı Partners and Simons'ın başkanı ve yaratıcı direktörü olan Tom Simons, kampanyanın keşişleri "açık, dostane ve tümüyle ulaşılabilir insanlar" olarak sunduğunu söylüyor. Facebook sayfasının keşişlere "kendi hayran kitlelerini oluşturma" imkânı vereceğini belirtiyor. Simons, Keşiş Gregory Havill'in arka planda elektronik müzik çalarken cüppesiyle reklam ajansına ilk gelişini hatırlıyor. "Sanırım Keşiş Gregory yeni/dijital reklamcılıkla iştigal eden bir eğlence parkına düştüğünü düşündü ve hem sersemledi hem de hoşuna gitti" diyor Simons. Partners and Simons ve bir film yapım şirketi olan BPI, keşişlerin hayatını, inançlarını ve manastır hayatının neye benzediğine odaklanan internet videoları hazırladılar. Simons'a göre hedef "keşişlerin sıcaklığını, samimiyetini, nezaketini" yakalamaktı. Keşiş Havill'in hikâyesi kampanyada önemli bir rol oynuyor. 10 yıl önce bir gün, mikrodalga fırında sandviç ısıtırken, "Portsmouth'a git" sesini duyduğunu anlatıyor. İ lk başta "Portsmouth"un İngiltere'deki atalarının ABD'ye gitmek üzere yola çıktığı limanı işaret ettiğini düşünmüş. O dönem Connecticut, Cromwell'de yalnız yaşayan bir resim öğretmeni ve heykeltıraş olan Keşiş Havill, "Keşiş olmak gibi bir planım hiç yoktu" diyor. Manastırda yaşayan keşişlerden bazıları yakındaki bir lisede çalışıyor. Havill derslerde iPad kullanıyor. Havill sadece eğitim ve çalışmak için teknoloji kullandıklarını söylüyor ve "Etrafta iPad'leriyle oyun oynayan keşişler görmezsiniz" diye ekliyor. Oklahoma'daki Tulsa Üniversitesi'nden Katolik Araştırmaları Profesörü Francis Russell Hittinger, Portsmouth'takine benzer Katolik yatılı okulların öğrencilerinin eskiden mezun olunca manastıra girdiğini, fakat son zamanlarda bu sayının ciddi şekilde azaldığını söylüyor. Manastıra yeni bir dinamizm kazandırmak için yapılan çalışmaların başındaki David Moran, keşişlere blog yazmayı öğrenmeleri konusunda yardımcı olacağını söylüyor. Her gün 5 defa dini ayin gerçekleştiren keşişler aralarda blog tutacak. Ancak twitter yasak. Twitter konusunda, "Henüz erken" diyen Moran, "Twitter sürekli bir güncelleme gerektiriyor. Şimdilik onla başa çıkmamız zor" diye ekliyor.
TANZINA VEGA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.