Pazartesi 16.05.2011

Yeni Şirketlerle Akıllı Paranın Buluşma Noktası

Naval Ravikant için yeni şirketlere yatırım yapmanın en kötü tarafı kahve içmek. Yatırımcılığa başlayan 37 yaşındaki eski teknoloji girişimcisi Ravikant, "Sürekli kahve içilen toplantılardan gerçekten bıktım" diyor. Ravikant, "Burada yenilikçi internet şirketleriyle uğraşıyoruz. Bu şirketleri değerlendirmenin, kahve içilen binlerce görüşme yapmaktan daha iyi ve verimli bir yolu olmalı gerektiğini düşündüm" diyor. Ravikant ve Babak Nivi bu yüzden Şubat 2009'da, genç şirketlerle yeni bir Twitter veya Facebook bulup hisselerini satın almak isteyen yatırımcıların bir araya gelmesini sağlayan internet ağı AngelList'i kurdu. Siteye şimdiden bin 300'den fazla yatırımcı kaydolurken, bunların yaklaşık 400'ü risk sermayecisi. Diğerleriyse, şirketlere kendi paralarıyla yatırım yapan yatırımcılar. Siteye her gün, dünyanın her yerinden ortalama 20 yeni şirket katılıyor. Şirketlerden 200 kadarı da şimdiden finansman bulmuş. Ravikant ve Nivi, yatırımcıları Silikon Vadisi'ndeki yeni şirketlerin çoğundan daha iyi tanınan ve ücretsiz üye olunan siteye kabul etmeden önce inceliyor. Yatırımcı Dave McClure, "AngelList, risk sermayesi alanında son beş yılın en yenilikçi işleri arasında" diyor. AngelList 'teki en akt i f yatırımcılardan birisi olan McClure, yeni şirketlere 250 bin dolara kadar kaynak sağladı. Ancak bazı risk sermayecilerine göre AngelList, zaten aşırı ısınmış bir piyasanın hararetini daha da artıyor. 2010'da risk sermayesi yatırımları, 2007'den sonra ilk kez arttı. Ulusal Risk Sermayesi Birliği'ne göre başlangıç aşamasındaki şirketlere yapılan yatırım, bir önceki yıla kıyasla yüzde 15 büyüdü. AngelList'ten bulduğu şirketlere yakın zamanda 50 ile 200 bin dolar arasında para yatıran Lotus Development'ın kurucusu Mitch Kapor, "Yenilikçi şirketlerin altın çağındayız çünkü yeni bir şirket kurmanın maliyeti inanılmaz düştü. Yeni şirketlerin sayısı çığ gibi artıyor. O kadar çoklar ki tümünü tek başına bulmanız olanaksız" diyor. Ravikant ise AngelList'in, geniş bir coğrafi bölgedeki yeni şirketlerin büyümek için gerek duyduğu sermayeyi bulmasını sağladığını düşünüyor. Örneğin, Şili veya Estonya'daki yeni bir şirket için, California'da bulunan bir yatırımcıyla kahve içmek masraflı. İşin hem yatırımcı hem de yeni şirket kısmında deneyimi olan Ravikant, tartışmasız olarak şirketlerin tarafında olduğunu söylüyor. Hindistan'ın Yeni Delhi şehri ile New York'ta parasızlık içinde büyüyen Ravikant, okul masraflarını karşılamak için gazete dağıtıp yemekhanede bulaşık yıkadığı New Hampshire'daki Dartmouth Üniversitesi'nde asistanlık yaparken, bilgisayar programcılığı öğrenmeye başlamış. Bazı küçük şirketlerin süreç içinde batmasından kaygı lanmamak gerektiğini söyleyen Ravikant, "Bir grup yaşlı zenginin bir grup gence, yeni şirketler kurup hayallerinin peşinden giderek belki de geleceğin Twitter'ını yaratmaları için çek yazmasının nesi kötü ki?" diye soruyor. AngelList son aylarda, kendisini "gerçek dünya tabanlı oyun platformu" diye tanıtan Green Goose adlı bir şirket nedeniyle şimdiye kadarki en büyük yatırımcı çılgınlığını yaşadı. Green Goose, koşu ayakkabıları ve hap kutuları gibi günlük hayatta kullanılan nesnelere yerleştirilen ve hareketi algılayan çıkartmalar üretiyor. Bir nesne kullanıldığında, alıcılar gerçek zamanlı verileri alıyor. San Francisco'da yeni şirketlerle ilgili yapılan bir konferansta ürününü tanıtan Green Goose'un kurucusu Brian Krejcarek'i dinleyen iki yatırımcı, şirkete 100 bin dolar yatırmış. Krejcarek, "AngelList çıldırdı. Ürünle ilgilenen yatırımcılardan yüz küsur e-posta aldım" diyor. Birkaç gün içinde on kadar yatırımcıyı dikkatle seçip 500 bin dolarlık kaynak bulan Krejcarek, "İki yıldır erişte yiyerek yaşıyordum. Defalarca kapı aşındırmama rağmen, bana pek kulak veren olmadı. Bu yüzden, bana el uzatan, nitelikli yatırımcıların sayısı bile şaşırtıcıydı" diyor.
MALLA WOLLAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.