Pazartesi 11.07.2011

Sosyal Ağlar İşyerine Girdi

İçkili gecelerin veya yaramazlık yapan kedi lerin fotoğraf ları olmasa Facebook neye benzerdi? Herhalde Nikon Instruments'e bağlı işyerlerindeki dâhili sosyal ağdan pek farkı olmazdı. Çalışanların müşteri siparişleri ve bağlanan anlaşmalar hakkında mesajlaştıkları bu ortamda iş dünyasının şaşmaz üslubu görülüyor. Ayrıca, mikroskop üreten şirketin Müşteri İlişkileri Müdürü John G. Bivona'nın da dediği gibi, "şirket başkanının görmesini istemiyorsanız mesajda yazmayın" şeklinde genel bir kural var. Sosyal ağlar özel hayattaki iletişime giderek egemen olurken değişik büyüklükteki işletmeler de (yeni ve küçük teknoloji şirketlerinden Nikon gibi orta ölçekli ve Dell gibi dev kuruluşlara kadar) onları işyerlerine uyarlıyor. Kaç şirketin dâhili sosyal ağlardan yararlandığını belirlemek zor olsa bile, fırsat kokusu alan bazı yazılım kuruluşları kimi ücretsiz olan, kimi de kullanıcı başına ücret alan çeşitli sistemler sunuyor. Fakat sosyal ağlardaki alışkanlıklar işyerine taşınınca güçlükler çıkabiliyor. Şirketler, davranış kılavuzlarında ağların nasıl kullanılması gerektiğini açıklasa bile yanlışlıklar olabiliyor. Örneğin, Nikon'da iyi niyetli bir çalışan herkesi mutfakta elmalı turta yemeye davet etti. Ancak diğer ofislerdeki çalışanların katılamayacağını unuttu. Ağların yöneticileri, mesajların konudan sapmamasının, şirket içindeki sosyal ağların başarısı için önemli olduğu konusunda birleşiyor. Gevezelik ancak hizmetlerin aksamasına neden oluyor. Ancak uzak şubelerin çalışanları bu ağların sayesinde, başka yoldan mümkün olmayacak şekilde dikkat çekebiliyor. Örneğin, bilgisayar güvenlik şirketi Symantec'ten Dubai'deki bir satış görevlisi, pazarlamanın püf noktalarıyla büyük bir takipçi kitlesi oluşturdu. Dünyanın değişik yerlerinden meslektaşlar da tavsiyelerle katkıda bulunabiliyor. Bir başka konu da şirket sırlarının korunması. Sistemler o şekilde kuruluyor ki, hangi dosyaları kimlerin görebileceğini ve ağdaki hangi gruplarda kimlerin yer alacağını şirketler belirleyebiliyor. Fakat verilerin nerede saklanacağıyla ilgili hâlâ sorunlar yaşanıyor. Bazı sosyal ağ tedarikçileri kendi sunucularını kullanıyor. Kaygıları gidermek için güvenliğe verdikleri önemi vurguluyorlar. Şirketlere ait sosyal ağların en büyük tedarikçilerinden biri de San Francisco'dan Salesforce.com. Firma, Chatter adlı sosyal ağı çıkardıkları geçen yıldan bu yana kullanıcı şirket sayısının 10 binden 80 bine çıktığını belirtiyor. Las Vegas'taki kumarhane devi Caesars Entertainment'te VIP Pazarlama Direktörü olan Scott Lake, ekibinin etkinlikleri koordine edip tanıtmak için Chatter'i kullandığını söylüyor. Gruptaki herkes soru ve cevapları görebiliyor. Aynı şeyi e-postayla yapmaksa imkânsız değil, ama daha zahmetli. "Eskiden konferans görüşmeleri yapıp bilgi lerin başkalarına aktarılmasını umardık. Artık bu tür görüşme ve toplantıları çok daha az yapıyoruz" diyor Lake.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.