Pazartesi 22.08.2011

Lüks Ürünler İçin Durgunluk Dönemi Bitti

Chanel, Porsche ve Gucci için ekonomik kriz tarih oldu.

Nordstrom adlı mağazanın 9 bin 10 dolarlık Chanel marka tüvit ceket için bekleme listesi var. Neiman Marcus'ta çifti 775 dolarlık apartman topuklu Christian Louboutin marka gece ayakkabılarının neredeyse tüm numaraları bitti. Mercedes-Benz ise yaptığı açıklamada Temmuz satışlarının son 5 yılın aynı ayında yapılan satışlar arasında en yükseği olduğunu söyledi. Çoğu Amerikalı harcamalarını azaltsa da, zenginler yine tasarımcı giysileri, lüks otomobil ve beğendikleri diğer her şeyi alıyor. Durgunlukta işleri kötü giden lüks ürün mağazaları, toparlanmak bir yana uçuyor. Lüks işletmelerin çoğu, kaliteyle fiyatı özdeşleştiren müşterileri çekmek için ürünlerde indirim yapmak yerine fiyatı artırıyor. Danışmanlık firması Kurt Salmon'ın perakende stratejilerinden sorumlu müdürü ve Saks Fifth Avenue'nün eski CEO'su Arnold Aronson, "Bir tasarımcı ayakkabısının fiyatının 800'den 860 dolara çıktığını kim fark eder ki?" diye soruyor. Zenginler durgunluk öncesi tasasız dönemdeki gibi para harcamasalar da bu düzeye yaklaştılar. Araştırma şirketi MasterCard Advisors SpendingPulse'a göre genel tüketim harcamalarında bir hareket olmasa da lüks ürün satışları geçen yıla kıyasla üst üste 10 aydır artıyor. Temmuz'da lüks ürün pazarında, yüzde 11,6'lık artışla son bir yılı aşkın süredeki en büyük aylık yükseliş yaşandı. Peki, ne değişti? Perakendeciler ve uzmanlara göre, yakın zamandaki iniş çıkışlara rağmen esasen borsa değişti. Neiman Marcus Grup Başkanı ve CEO'su Karen W. Katz, "Açıklanan bazı olumsuz ekonomik veriler yüzünden bazı sorunlar olsa da, borsa genelde olumlu bir yönde ilerliyor" diyor. Bazı şirketlerin son mali raporları, lüks ürün müşterilerinin tekrar harcama yapmaya nasıl istekli olduğunu açıkça gösteriyor. Tiffany'nin ilk çeyrek satışları yüzde 20 artışla 761 milyon dolara çıktı. Louis Vuitton ve Givenchy gibi pahalı markaların sahibi LVMH, Temmuz sonundaki raporunda 2011'in ilk yarısında satışların yüzde 13 artarak 10,3 milyar euroya (14,9 milyar dolar) çıktığını açıkladı. BMW Ağustos başında, satışların yüzde 16,5 artmasıyla üç aylık dönemdeki kârının önceki yıla göre iki kattan fazla büyüdüğünü söyledi. Porsche yılın ilk yarısında kârını yüzde 59 artırırken, Mercedes-Benz Temmuz'da ABD'de lüks S-Sınıfı sedan araçlarının satışlarının yaklaşık yüzde 14 arttığını açıkladı. Zenginlerin pervasız harcamaları işsiz ve parasız kişiler için pek teselli sağlamasa da zenginler genel ekonomik toparlanmaya fazlasıyla katkıda bulunabilir. Moody's Analytics'in Başekonomisti Mark Zandi, "Zenginler kilit önemde çünkü nüfusun en zengin yüzde 5'lik kesimi harcamaların üçte birini, en zengin yüzde 20'lik kesimi de harcamaların yaklaşık yüzde 60'ını gerçekleştiriyor. Böyle kötü bir durgunluk yaşamamızın asıl nedeni buydu. Zenginlerin yaptığı harcamalar keskin bir düşüş sergilemişti" diyor. Sadece birkaç yıl önce, lüks ürün perakendecileri sıkıntı içindeydi. Lüks mağazalar indirim yapmaya başlamıştı. SpendingPulse'a göre Ekim 2008'de lüks ürün satışları bir önceki yıla kıyasla yüzde 17,9 azaldı ve çift haneli azalma Mayıs 2009'a kadar sürdü. Müşteriler artık pahalı ürünlerin olduğu raflara akın ediyor. Hem çikolata renkli hem de siyah olanından aldığı Yves Saint Laurent çantaları gibi klasik ürünlere para harcamaktan mutlu olduğunu söyleyen New Yorklu 31 yaşındaki girişimci Caroline Limpert, durgunluk başladıktan sonra gösterişli ürünlerden kaçındığını söylüyor. "Harcayacak paranız olunca, onunla asla gösteriş yapmak istemezsiniz" diyen ama her sezon başında yeni şeyler almaktan yine de geri kalmayan Limpert, "Sadece kısa sürede yok satıp tükenebilecek şeyleri alıyorum" diyor.
STEPHANIE CLIFFORD

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.