Giriş Tarihi: 29.8.2011

Nostalji Yeniden Yükselişte

Yüksek işsizlik, not indirimi ve çift dipli durgunluk korkularına saplanmış ABD'nin fena halde molaya ihtiyacı var. Bu yüzden, kendilerini yeni moda şeylere kaptıran genç Amerikalılar, bugünlerde bir miktar nostaljinin keyfini çıkarıyor. 20'li ve 30'lu yaşlardaki erkeklerin, cep telefonlarının çıkmasıyla bir kenara attıkları, geçmişi hatırlatan kol saatlerinin cazibesine kapılmalarıyla, LCD ekranlara doymuş bir kuşak için analog şimdi yeniden moda oldu. A Continuous Lean adlı blogunda yazan 32 yaşındaki Michael Williams, New York Times'ta, "Şu anda havalı olmanın en temel göstergesi, kol saati takmak" diye yazdı. Bu adamlar Rolex, IWC ve Omega Speedmaster gibi kaliteli saatler alıyor. Californiyalı saat perakendecisi Watchismo'nun kurucusu Mitch Greenblat, New York Times'a, "Tümüyle hareketli aksamdan oluşan şık bir saat, bu kuşağın her üyesine doğal olarak ilginç gelir çünkü onların hayatında buna benzer bir şey yok" dedi. Hatırlayanların bildiği üzere bu yıl 30 yaşına giren MTV de eski günlerden bahsediyor. MTV 1980'ler ve 90'lardaki ünlü programlarından, alternatif müziğe adanmış "120 Dakika"yı Temmuz'da tekrar başlattı. Program şimdi, Pearl Jam ve Radiohead'in eski klipleriyle yeni grupların kliplerini birlikte yayınlıyor. New York Times'a göre programın dönüşü, Viacom şirketlerindeki nostalji dalgasının bir parçası. Teen Nick 1990'lardaki durum komedilerini tekrar yayınlamaya başladı. VH1, 1996'da gösterilen "Pop Up Video" programını sonbaharda yeniden başlatıyor. MTV ilk defa 1993 yılında yayınlanan "Beavis ve Butt- Head"ın yeni bölümlerini ekranlara getirecek. Ayrıca moda dünyasının "yakın dönem pop kültür tarihinde en çok beklenen reşit olma vakası" dediği bir gelişme, interneti grunge yıllarına duyulan özlemle coşturuyor: Kurt Cobain ile Courtney Love'ın kızı Frances Bean Cobain'in 19 yaşına girmesi. Fotoğrafçı Hedi Slimane'in kısa süre önce yayınladığı, Cobain'in bir dizi tutkulu siyah beyaz fotoğrafı sansasyon yarattı. New York Times, "Cobain'in çarpıcı ve solgun bakışı, 1994'te o 2 yaşındayken intihar eden, Nirvana'nın parlak ama sorunlu solisti babasını ürkütücü şekilde anımsatıyor" diye yazdı. 24 Eylül, Nirvana'nın büyük çıkış yaparak 30 milyondan fazla satan "Nevermind" albümünün 20'inci yıldönümü. Sodalı dondurma ile şuruplu süt arasında seçim yapılan daha sade ve hoş bir zamana özlem duyan kimileri ise çok daha eskiye, ta 20'inci yüzyılın başına dönüyor. İçecek büfelerindeki genç ve modern tezgâhtarlar mevsimlik, yerel ve ev yapımı malzemeler katarak sodalı içkileri yeniliyor. Philadelphia'daki Franklin Fountain'ın 30'lu yaşlardaki sahipleri Ryan ve Eric Berley kardeşler, Maple Leaf Rag adlı meyveli bir dondurma yapıyor. New York Times'a göre bu, Scott Joplin'in 1899'da akçaağaç şurubu, ceviz, ananas ve muzlu dondurma ile yaptığı karışıma saygı niteliğinde. Yerel bir mekân ve küçük sanatkârlar için pazar olarak tasarladığı Brooklyn Farmacy & Soda Fountain'ı geçen yıl açan 34 yaşındaki Peter Freeman, içeriksiz nostalji satan bir restoran işletmek istemediğini söylüyor. Belki de bu kuşak için geçmişin varlığı sahiden moda. Freeman, "Yaşlı insanlar buraya gelip eskiden içtikleri sodalı içeceklerden bahsedince, neredeyse 'Anılarınız umurumda değil' demek istiyorum. Geçmişi işe karıştırarak çocukların keyfini berbat etmeyin. Bunlar şu anda yaşanıyor" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.