Pazartesi 12.03.2012

Artık Erkekler de Aksesuarlara İlgi Duymaya Başladı

Ekonomik durgunluğun ilk günlerinde ortadan kaybolan erkek müşteriler, tekrar alışveriş yapmaya başladı. Perakendecilerin en çok sevindiği şey ise, sadece takım elbise ve gömlek satın almakla kalmayıp, kadınların yıllardır yaptığı bir şeyi yapmaları: aksesuar alışverişi. Bilezikler, çantalar, şapkalar ve şemsiyeler… Erkekler o kadar çok aksesuar alıyor ki uzmanlar bu yılın ilk çeyreğindeki erkek giyim satışlarının son 20 yılın rekorunu kıracağını söylüyor. Nordstrom'un Erkek Giyim Bölümü Genel Müdürü David Witman, "Erkekler zor dönemlerde bir süreliğine alışverişten uzak kaldı" diyor. Bazı tasarımcılar geleneksel kadın aksesuarlarının erkeklere cazip gelmesini sağlamak için onlara erkeksi isimler ya da şekiller veriyor. Örneğin bileziğe bileklik deniyor. Style Flavors isimli bir blogu olan 24 yaşındaki işletme öğrencisi Nicolas Travis, tercih ettiği tarzlarla ilgili, "Kullandığınız aksesuar kız arkadaşınızdan ödünç almışsınız gibi durmamalı. Azıcık parıltı bile kadınsı bir tarz riskini doğurur" diyor. Erkek müşterilerin geri dönüşü, ekonomide daha geniş çaplı etkiler yarattı. Perakende satışları durgunluk döneminde aniden düştü. IBM Global Business Services'ın analizlerine göre, erkek giyim satışları 2009'da kadın giyime kıyasla neredeyse iki kat daha hızlı azaldı. Kadınlar tekrar alışveriş yapmaya başladı ve bu toparlanmaya yardımcı oldu. Ancak erkekler geçen yıla kadar kıyafet ve aksesuar almaktan kaçındı. Son bir yılda erkek giyim ürünlerinin satışları yüzde 8'den fazla artarak kadın giyim satışlarındaki büyüme hızını geçti. Erkek giyim ürünleri satışının lokomotifi aksesuarlar oldu. Pazar araştırma firması NPD Group'un araştırmalarına göre ABD'deki satışlar 2011'in son yarısında yüzde 14 artarak yaklaşık 6 milyar dolara çıktı. Saks Fifth Avenue'nun Erkek Giyim Bölümü'nün Moda Direktörü Eric Jennings, "Durgunluktan çıkma sürecinde en son erkekler harcamaya başladı. Ekonomik kriz sırasında öğrendikleri tek şey, bakımsız olmanın işlerini ellerinde tutmaya, terfi etmeye ya da yeni bir iş bulmaya yardımcı olmadığıydı. Bence dış görünümlerini daha ciddiye almaya başladılar" diyor. Şubat ayındaki New York Moda Haftası'nda podyuma çıkan erkek mankenler, battaniye olarak da kullanılabilen atkılar, kemerler, yaka mendilleri ve kürklü yaka aksesuarları, şapkalar, el çantaları ve tüylü kolyeler taktı. Mücevher tasarımcıları bu trendin erkeklerin hiç kimseyi umursamadan ipek eşarplar, dizi dizi bilezikler ve bereler taktığı İtalya ve Japonya'dan geldiğini söylüyor. Sokak modası bloglarının mantar gibi çoğaldığı günümüzde, özellikle genç erkekler yurtdışındaki trendlere kolayca adapte olabiliyor. Jennings, "Eskiden deri ceket ya da kot pantolon giymek bir isyan şekliyken, şimdi marjinal erkekler takım elbiseleri, yaka mendilleri ve iğneleri kullanıyor" diyor. En çarpıcı örnek bilezik olabilir. Tasarımcı lar aksesuarların kadınsılıktan uzak olmasına özen gösteriyor. New Yorklu kuyumcu David Yurman'ın Tasarım Direktörü Evan Yurman, bilezikleriyle ilgili, "Erkekler için tasarlanmış mücevher giymek artık çok da tuhaf bir şey değil" diyor. Miansai , erkek bileziklerini dağcılarınkine benzeyen ince bir ipten yapıyor ve metal bir klipsle tutturuyor. David Yurman kauçuktan yapılmış kahverengi, örgü bir bileklik satıyor ve Diesel metal işlemeli, deri bir bileklik üretiyor. Jennings, "Erkekler yeni şeyler deneme konusunda kendilerine daha çok güveniyor ve artık daha çok seçenekleri var. Bu, satış rakamlarından belli" diyor.
STEPHANIE CLIFFORD

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.