Pazartesi 12.03.2012

Jean Paul Gaultier Durmak Bilmiyor

Jean Paul Gaultier, 1980 ve 1990'larda bir moda ikonuydu. O dönem Madonna'nın konik sutyenlerini, erkekler için etekleri ve aşırı muhafazakâr Yahudilerden ilham alan kabanlar ve şapkalar yüzünden tartışma yaratan 1993 ilkbahar-yaz koleksiyonunu tasarlamıştı. Fakat Gaultier, Eylül ayında Paris'teki darmadağınık stüdyosunda i lkbahar-yaz koleksiyonunun tanıtılacağı defileye hazırlanırken asistanına, "Şunun fotoğrafını çek de güzel olmadığını hatırlayıp bir daha böyle bir şey denemeyeyim" dedi. Bir zamanların haylaz çocuğu, Nisan'da 60 yaşına basıyor. Özel dikim kıyafetleri hâlâ göz kamaştırıcı ve cesur. Ancak Gaultier hazır g iyimde aradığını bulamadı. Mayıs ayında Hermès, Gaultier'in şirketindeki yüzde 45'lik hissesini 16 milyon euro karşılığında Carolina Herrara ve Nina Ricci parfümlerini de bünyesinde barındıran İspanyol parfüm üreticisi Puig Group'a sattı. Gaultier'in kendini gözden geçirme vakti gelmiş olabilir. Eylül'deki defileden birkaç gün sonra, Gaultier'e takdir gördüğünü hâlâ hissedip hissetmediği soruldu. "Evet ama eskisi kadar değil. 35 yılı geride bıraktım. Yolun başında benimle olan insanlara baktığımda şanslı olduğumu söyleyebilirim. Hâlâ ayakta olan benim. Halen takdir ediliyorum ama aynı sebeplerden ötürü değil" diyor. İlkbahar-yaz koleksiyonu, podyum mankenlerinin kıyafetlerini belirtmek için üzerinde numaralar yazan kartlar taşıdığı eski günlere olan özlemini yansıtıyor. Aynı zamanda dövme desenli çoraplar, yırtmaçlı denizci pantolonları, denizci çizgileri, trençkotlar ve dantelli iç çamaşırları, meslek yaşamı boyunca sergilediği fikirlerin birer tekrarıydı. Tasarımlar olumlu tepki aldı. WWD'ye göre Gaultier'in "en okunaklı" koleksiyonlarından biriydi. Sonbaharkış koleksiyonunu 3 Mart'ta sergiledi. Gaultier'in tasarımlarından oluşan ve şu anda Kuzey Amerika'yı turlayan bir sergi, modacının bir zamanlar sahip olduğu nüfuzu hatırlatıyor. "Jean Paul Gaultier'in Moda Dünyası: Kaldırımdan Podyuma" isimli sergi geçen yıl Montreal Güzel Sanatlar Müzesi'ne 175 binin üzerinde ziyaretçi çekti. Sergi 24 Mart'ta San Francisco'daki Young Museum'a geçiyor. Madonna'nın 1993 yılında giydiği saten korseli elmas işlemeli gece elbisesini de içeren sergi, Gaultier'in toplumsal mesajlar verme konusunda nasıl her zaman günahkâr ama cömert olduğunu gösteriyor. Her beden ve ırktan mankenlerle çalışan Gaultier, cinsiyet ve cinsellikle ilgili normları göz ardı etti. Buna karşın, çamur güreşi yapan kadınlarla düzenlediği 2009 tarihli moda defilesi gibi tuhaf hamleleri, bazen ters teperek çalışmalarını gölgede bırakıyor. Sergi, becerisinin ardında yatanları ve Tom Ford'un katalogda belirttiği gibi, Fransız modasının klasik bir öğesini bambaşka bir şeye dönüştürmedeki ustalığını gözler önüne seriyor. Gaultier geçenlerde moda sektöründe "her şeyin git gide daha tuhaf bir hal aldığını" söyledi. Görünüşe bakılırsa günümüzde anında internete düşen moda defileleri, kıyafetlerden çok imaja odaklanıyor. Bir zamanlar onun elbiselerine çuvalla para ödeyen ünlüler, artık o elbiseleri giymek için para bekliyor. Dev moda evlerinin hep daha fazla kıyafet üretmesi bekleniyor. "Moda dünyası büyük bir pasta gibi ve bu pastayı yiyecek kadar insan yok" diyor. İngiltere'de yayınlanan "Eurotrash" programında konuk sunucu olan ve "The Fifth Element" ve "Bad Education" gibi filmler için kıyafet tasarlayan Gaultier, popüler kültürde önemli bir rol oynamasına rağmen, bazen kışkırtıcı olabiliyor. Gauiltier, ölümünden sadece altı ay sonra şarkıcı Amy Winehouse'un tarzına bürünmüş mankenleri podyuma çıkardı. Sergiye verilen tepkiler, Gaultier'i harekete geçirmişe benziyor. Gaultier, "Başlangıçta fark etmedim ama bu işi sevilmek için yapıyormuşum" diyor.
ERIC WILSON

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.