Pazartesi 16.04.2012

Kelt Somonu Tekrar Hareketleniyor

Daha sağlıklı bir ekonomiye doğru yavaş ama istikrarlı bir dönüş konusundaki umut verici işaretlere rağmen, İrlanda'da durgunluk hâlâ sorun. Ülke hayalet mülklerin etrafındaki Yeats tarzı yılgınlıkla, Kelt Kaplanı diye çağrıldığı dönemden kalma nahoş bir kalıntı gibi, olduğu yerde duruyor. Hızlı büyüme zamanında (Asya'da moda olan bir sözcükten esinle) verilen ad, artık İrlanda için doğru veya kalıcı bir simge değil. Bilgi Somonu (breadán feasa) daha uygun bir tanımlama olabilir. Eski Kelt efsanelerinde Fionn Mac- Cumhaill, somonun saf bilgisini alarak büyük bir savaşçı olur. Bu bilgi ona düşmanlarını yenme becerisini ve ilmini verir. İrlanda bugün, değişken ve her zamankinden daha rekabetçi bir küresel ekonomi ortamında krizden çıkma sorunuyla karşı karşıya. Somon kaplanla nasıl rekabet edebilir? Genç ve girişimci İrlandalılar, internetteki yeni fırsatları çabucak görüyor. Bulut bilişimin sunduğu ucuz araçlar, sosyal medyanın kamçıladığı pazarlama ve doğru analiz, küçük işletmelerin gelişmesine yardım edebiliyor. Görece küçük bir iş çevresindeki Innovate Wexford ve FUSE adlı iki yerel kuruluş bunu akılda tutarak, güneydoğu İrlanda'daki Wexford Opera Binası'nda yapılan Techovate konferansını başlattı. Ünlülerin gücünden yararlanmak isteyen Techovate, yerel girişimcilere tavsiye vermeleri için yurtdışında Microfost, Google, IBM, Facebook, Cisco ve LinkedIn'de çalışan İrlandalıları getirdi. Konferansın ana düzenleyicisi Brendan Ennis, "Techovate Konferansı teknolojinin kendisiyle çok ilgili değil. Esasen İrlanda'daki küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin teknolojiyi, işlerini büyütmek ve dışarıya açılmakta nasıl kullandığıyla ilgili" diyor. Ennis bu konuda seçim şanslarının olmadığını belirterek, "Bununla yüzleşelim. Bunu yapmazlarsa geri kalacaklar" diyor. Amaçlardan biri , konferans salonlarının sersemletici uğultusunu aşarak İrlanda'nın daha geleneksel küçük yerel işletmelerine ulaşmak. Bu işletmeler genelde, kendilerini teknolojinin dönüştürdüğü bir dünyada bulunca şaşırıyor. Wexford'da üç büyük kasabanın birleştiği noktada, bir ırmağın dönemecindeki Wallace's adlı taşra süpermarketi, 70 yıldan uzun süredir faal. Aile işletmesi olan süpermarketin kumaş, gıda ve hırdavat bölümleri şu ana dek yerel müşteriler ile ağırlıkla bölge radyosuna ve yazılı basına dayanan, geleneksel bir pazarlama politikası sayesinde gelişmiş. Marketi işleten aileden Chrissie Wallace, "Bugünlerde rakip artık komşu kasabadaki dükkân değil, iki kıta ötedeki web sitesi" diyor. Aile, süpermarket için kapsamlı bir internet stratejisi geliştirecek bir danışman tuttu. Stratejide daha sosyal medya odaklı bir web sitesi, çok platformlu kampanyalar, toplum haberleri bölümü ile Facebook ve Twitter seçenekleri olacak. Lorna Sixsmith, İrlanda tarım işletmelerini internete taşıyan Irish- Farmerette.com adlı sevilen bloguyla yeni medyayı benimsemiş. Sixsmith, "Hangi sektörden olursa olsun, tüm iş insanları blog açmalı. Yurtdışındaki potansiyel alıcılara, hayvanlarımızın çoğunlukla otla beslendiği ve yılın büyük bölümünde dışarıda olduğu gerçeğini göstermeliyiz. Okurlar satın aldıkları besinlerle ilgili gerçekleri öğrenirse bu durum, İrlanda malı yiyeceklerin yurtdışına satılması için çok yararlı olur" diyor. Çiftçi Seán Kiely, işinin dayattığı yalnızlıkla savaşmak için sosyal medyadan yararlanıyor. Kiely, "Gün içinde Facebook ve Twitter ile bağlantıyı koparmamak için iPhone'umu traktöre monte ettim" diyor. Çiftliğin diğer kısımlarında bulut teknolojisi, hayvanların doğumlarını, ölümlerini ve hareketlerini takip etmesine yardım ediyor. Küçük bir sanal meteoroloji istasyonu da, gübre atma ve ekim zamanını anlayabilmesi için arazisindeki toprak ve hava durumuyla ilgili önemli bilgiler sağlıyor. Bizzat teknoloji sahasındaki ilham verici başarı öykülerinden birisi, kırsal bölgede geniş bant hizmeti ihtiyacından doğan Wexford şirketi CarnsoreBroadband. com. Az bir parayla kurulan şirket, sadece 6 yıl içinde gelişmiş bir ses ve veri ağı kurdu. Şirket geçenlerde, 2012 İrlanda Girişim Ödüllerinde son elemeye kaldı. Teknoloji İrlandalıların krizi aşmasına yardım edebilir ama onu çözemez. Ülkenin genç ve teknolojiden anlayan nüfusunun büyük potansiyeli, fikirlerinden yararlanmak için gereken iş kurma ve g eliştirme p arasını b ulamazsa, muhtemelen bir başka geleneksel İrlanda çözümünü tercih edecek: Yurtdışına giden ilk uçağa binmek. İrlanda'daki yeni şirketlerin, esnafların ve çiftçilerin, teknoloji dünyasında yol alma ve ondan yaralanma konusunda aldığı dersler, Yunanistan, İspanya, Portekiz, İtalya ve diğer ülkelerde sıkıntı içinde bulunan meslektaşlarınca uygulanabilir. Hızlı büyümenin yan etkileri yüzünden Avrupa'nın h er y eri k asvetli b ir ekonomik çalkantı içinde çırpınıyor. Ancak İrlanda'nın kadim bilge somonu esin kaynağı olabilir. Bilgelik, beceri ve kararlılık simgesi olan somon, akıntıya karşı yolculuğunda nadiren başarısız olur.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.