Pazartesi 16.04.2012

Sağ Cephe Volt'u Kötülüyor

Yeni Chevrolet Colt sahibi birkaç düzine insan, East River'a bakan bir restoranda bir Perşembe sabahı toplanmıştı. Şehrin diğer ucunda, New York Uluslararası Otomobil Fuarı tüm hızıyla devam ediyordu. Volt, General Motors'un yenilikçi elektrikli otomobili. GM, fuarı fırsat bilerek Volt sahipleriyle buluşmuştu. Dışarıdaki Voltlar, parlak güneşte parıldıyordu. Piyasaya çıkalı bir yıldan biraz fazla süre geçen Volt, 181 kiloluk aküsü ve 35 litrelik benzin deposuna sahip, farklı tür bir hibrit oto. Akü şarj edildiğinde araç yaklaşık 64 kilometre yol yapıyor. Ancak sadece elektrikle çalışan araçların sahiplerinde olduğu gibi "menzil kaygısı" sorunu yok. Volt'un aküsü bitince, araç benzine dönüyor. Bu gerçekten de çok akıllıca. Restoranda neşeli bir hava vardı. Volt bir ay önce Avrupa'da Yılın Otomobili seçilmişti. Bir önceki ay 2 bin 200 satışla rekor kırılmıştı. Volt'un alev almasına yol açan şiddetli bir devrilme testi yapan devletle olan sorunlar, geride kalmış görünüyordu. Ulusal Otoyol Trafik Güvenliği İdaresi, çarpışma testinde Volt'a en yüksek notu vermişti. Volt sahipleri aracın ne kadar iyi gittiğini ve ne kadar benzin tasarrufu yaptıklarını anlatıyordu. Tabii bunlar yeni bir teknolojiye sahip olmak için yüksek bir fiyat (7 bin 500 dolarlık vergi indirimi öncesi 40 bin dolar) ödemeye razı olan, "erken benimseyenler" kişilerdi. Birçoğu, benzin istasyonuna uğramamayı neredeyse kafasına takmıştı. Kısa mesafelerde gidip gelenler, yakıt almadan aylarca dolaşabiliyordu. White Plains, New York'tan avukat Eric Rotbard, "İnsanlarla konuşurken en muhteşem an, galon başına 198 mil yol yaptığınızı söylediğiniz an" dedi. Başka bir masadaki araç sahibi araya girerek, "Sadece o kadar yol mu alıyorsun?" deyince, herkes güldü. Ancak kahvaltıda gizli bir tedirginlik de vardı. Bir Fox News muhabiri, fuarda dolaşıyor ve Volt'la ilgili çirkin sorular soruyordu. Aralarında Rush Limbaugh, Bill O'Reilly ve Fox News ekonomi editörü Neil Cavuto'nun bulunduğu muhafazakâr kanal aylardır Volt'la alay ediyor ve onu, elektrikli araçların umut vaat ettiğini çoktandır savunan Obama'yla i l işki lendiriyordu. Volt'u "prizli tekerlekli paten"e benzeten Cavuto'nun o geceki yayınında Volt'a karşı yeni bir haksız eleştiri yapacağı söyleniyordu. Obama ile Volt'un arasında hiçbir bağlantı yok. Araç hiç de liberal olmayan efsanevi otomobil sanayi yöneticisi Bob Lutz'un buluşuydu. Muhafazakârların araçtan nefret etmesinin nedenlerinden birisi olan vergi indirimi ise Bush yönetimi sırasında yasalaşmıştı. Lutz, "Bu saçmalık. Volt otomobil sanayinde önemli bir başarı. Obama'nın haklı biçimde eleştirilecek birçok yönü bulunuyor. Sağ cephenin başkana saldırmak için Volt hakkında yalanlar söyleme ihtiyacı hissetmesi, anlaşılır gibi değil" diyor. Lutz Forbes'ta düzenli yazdığı blogunda, "bağnaz ve acı verecek kadar yanlış bilgilendirilmiş sağ"a karşı çıkmaya çalıştı. Ama artık pes etti. İdolü olan muhafazakâr aydın Charles Krauthammer'ın, Volt'u "alev alabilir" olarak tanımlaması bardağı taşıran son damla oldu. Lutz en azından onun daha dikkatli konuşması gerektiğini düşünüyor. Hâlâ gayet muhafazakâr olan Lutz bana, sağın dava uğruna yalanlar yaymasından dolayı hayal kırıklığına uğradığını söyledi. GM'in pazarlama yöneticisi Chris Perry, iddialara karşı çıkmanın sadece Volt'un "siyasi kum torbası" konumuna daha çok dikkat çekeceğini belirtti. Perry, "Uzun vadeli düşünüyoruz ve bunun biteceğini biliyoruz" dedi. Kasım'daki başkanlık seçimlerinden sonra biteceği kesin. Cavuto programında Volt'a karşı ölçülü davrandı. Elektrikli araba akımıyla dalga geçmek için, The New York Times'ta çıkan (elektrikli arabaların, sahiplerine tasarruf imkânı sağlamasının ne kadar zaman aldığına dair) bir haberi kullandı. Ama o geceki konuğu, Prius'u övmek isteyen Toyota Motors Başkanı James Lentz idi. Cavuto bu yüzden eleştirilerini yumuşattı. Cavuto ve Fox News'in seçimlere kadar kalan birkaç ayda, Amerikan teknolojisi kullanan ve Amerika'da istihdam yaratan bu yenilikçi arabayı kötülemek ve onunla hiçbir ilgisi olmayan başkanı karalamak için bolca fırsatı olacak. Ne de olsa, yaptıkları şey bu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.