Pazartesi 23.07.2012

Plastikten Endişe Duyan Tüketiciler Cama Yöneliyor

Cam su şişeleri çok demode, plastik çok kullanışlı, metal ise çok revaçta. Ancak cam geri dönüyor. Daha iyi bir cam şişe türü geliştiren bir girişimci, bu geri dönüşe yardımcı oluyor. Perakendecilere göre plastik ve metal şişelerden tekrar kullanılabilen cam şişelere doğru birkaç yıl önce başlayan geçiş, büyük bir iş hacmi yaratıyor. Tekrar kullanılabilen ürünler satan reuseit.com sitesinin kurucusu Vincent Cobb, "Sitemizde satılan şişelerinin yüzde 20 ile 30 kadarının cam şişeler olduğunu söyleyebilirim" diyor. Cam Ambalaj Enstitüsü Başkanı Lynn Bragg'e göre, tüketicilerin ambalajlarda kullanılan kimyasalların yenilen ve içilen ürünlere sızabileceği yönündeki kaygıları, artan sayıda meşrubat ve gıda üreticisini cam kap kullanmaya yöneltiyor. Coca Cola 240 mililitrelik cam şişelerde sattığı ürünlerin dağıtımını genişletiyor. Her yıl hâlâ milyarlarca plastik şişe kullanılıyor. Ancak araştırma ve danışmanlık kuruluşu EcoFocus Wowldwide'ın bu yıl 4 bini aşkın tüketiciyle yaptığı ankete katılanların yüzde 37'si, gıda ve su ambalajlarında kullanılan plastikler konusunda aşırı veya çok fazla kaygı duyduklarını söyledi. 2010'da bu oran yüzde 33'tü. EcoFocus ayrıca, ankete katılan tüketicilerin yüzde 59'unun, tekrar kullanılabilen şişeleri her zaman veya sıklıkla tercih ettiğini buldu. Bu oran 2010'da yüzde 56'ydı. Tüketicileri en çok kaygılandıran şey, bazı plastikler ile metalden yapılmış birtakım yiyecek ve meşrubat kaplarının iç kaplamasında kullanılan ve östrojene benzeyen, bisfenol A (BPA) adlı sanayi kimyasalı. BPA'yla ilgili kaygılar, bazı metal kap üreticilerinin bu maddenin kullanımına son vermesine yol açtı. BPA plastikten giderilemiyor. Ama camın en büyük dezavantajı, kırılması. Kırık camların yarattığı tehlike birçok spor salonu, yoga stüdyosu ve başka işletmeleri, cam şişeleri yasaklamaya yöneltti. Ancak şu anda girişimcilik yapan ve PURE adlı şişeyi geliştiren bilim adamı Walt Himelstein, bu uygulamaları değiştirmeyi umuyor. Tekrar kullanılabilen cam su şişelerinde, genellikle plastik bir kılıf kullanılır. Ama çoğu kılıfta, şişenin içindeki maddenin görülebilmesini sağlayan ama cam kırıklarının arasından geçebildiği delikler var. Himelstein'in şişeleri, kendi geliştirdiği şeffaf bir kaplamaya oturtuluyor. Şişe kırılınca, bu kaplama parçaları bir arada tutuyor. Maryland'deki General Physics şirketinde kimyagerken, cam kaplamalar üzerinde araştırma yapan Himelstein, tüketicileri koruyacak benzer bir şey bulup bulamayacağını merak etmiş. Baltimore bölgesinde yaşayan Himelstein, "Tehlikeli madde koyulan kaplar için kaplama geliştiriliyorsa, neden cam şişeler için de geliştirilmesin ki diye düşündüm" diyor. Ancak şişeleri yapacak şirketi bulmakta zorlanmış. Himelstein, "Cam şişe üreten şirket sayısı sadece bir düzine kadardı. Bunların tümünü aradım. Hepsi çok nazik davrandı. Ama bana, 'Bu ay 18 milyon bira şişesi, gelecek ay da 20 milyon ketçap şişesi üreteceğiz. Sonraki iki ayda 40 milyon soda şişesi üreteceğiz. Bunları bırakıp sana 20 bin cam şişe üretmemizi mi istiyorsun?' dediler" diyor. Ürünü tamamen ABD'de üretmek istemesine rağmen, sonunda Çin'e gitmiş. Himelstein ayrıca yatırımcıları ve şişeleri satacak herhangi birilerini bulmak için uğraşmış. Ancak Mart'ta Kanada şirketi Precidio Design'ın başkanı ve CEO'su Marc Heinke ile tanışmış. Heinke'nin iş dünyasındaki bağlant ılarına ve pazarlama konusundaki büyük tecrübesine güvenen Himelstein ile Heinke, şu anda PURE marka şişenin satışını artırmaya yönelik planlar üzerinde çalışıyor. İki girişimcinin yemek kutuları, değişik türde kapaklar, yeni renkler ve etiketler konusunda şimdiden planları var.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.