Pazartesi 20.08.2012

Blog Yazarı Genç Kızların Yeni İdolü Oldu

"Ergenlikte geride bıraktığınız bütün süreçler, önceki halinize biraz daha kızgınlık duymanıza yol açıyor."

Geçen Haziran'da Brooklyn'de bir Pazartesi günü, 200 kadar genç bir internet fenomenine dönüşen 16 yaşındaki moda blogger'ı Tavi Gevinson'ı görmek için toplandı. Sahneden indiğinde, onlarca kız etrafını sardı. İçlerinden biri, "Blogunu 10 yaşımdan beri okuyorum" dedi. Bu etkinlik, 16 şehirlik bir Amerika turnesi olan Rookie Road Trip'in ilk ayağı. Rookie, Gevinson'un 11 yaşındayken açtığı The Style Rookie blogunun bir meyvesi. Gevinson, Proenza Schouler marka çantalardan spor derslerine kadar her şeyi blogunda paylaştı. Daha sonra Gevinson birden bire John Galliano, Miuccia Prada ve Mulleavy kardeşler gibi hayran olduğu kişilerin gözdesi oluverdi. Kısa süre içinde moda haftasını ön sıradan izlemeye, Tokyo'da Rei Kawakubo ile röportaj yapmaya ve Lady Gaga'dan övgüler almaya başladı. Hatta bir Dior defilesinde, başındaki fiyongun podyumu görmesine engel olduğunu söyleyen bir Grazia editörü gibi eski toprakların tepkisi çekmeye başladı. Teen Vogue 2009'da kendisini "yer yüzündeki en şanslı 13 yaşındaki insan" seçtiğinde, Gevinson çoktan Pop dergisinin kapağında boy göstermiş ve Rodarte'nin Target koleksiyonu için çekilen bir videoda yer almıştı. 2010 sonunda yeni projesini açıkladı: 1996 yılında kapanan Nirvana döneminin gençlik dergisi Sassy'den ilham alan bir dergi. Sassy'nin kurucu editörü Jane Pratt, bu girişime destek oldu ve çevrimiçi dergi yayına geçmesinden sadece altı gün sonra, bir milyondan fazla tıklandı. Estetik anlayışı 1990'ların nostaljisini yansıtan kurucusu gibi Rookie de belli bir hayran kitlesini kendine çekiyor: "büyümüş de küçülmüş" diye tabir edilen, bağımsızlığına düşkün ve kendi kıyafetlerini kendisi yapan bir nesil. Gevinson son iki yıl içinde bir punkçıdan, sarı kakülleri olan bir güzele dönüştü. "Ergenlikte geride bıraktığınız bütün aşamalar, önceki halinize biraz daha kızgınlık duymanıza yol açıyor. Saçımı artık maviye boyamam çünkü sıkıldım" diyor. Şu anda Tavi'nin gayri resmi menajerliğini yürüten emekli bir İngilizce öğretmeni babası Steve Gevinson ve Yahudi kültüründen esinlenen kilimler ören annesi Berit Engen, kızlarını destekliyor ama ikisi de her şeylerini kızlarının kariyerlerine bağlamış gibi görünmüyor. Gevinson kısa süre önce telefonla yaptığımız bir röportajda, "Biz sadece onun olabildiğince sağlıklı bir şekilde yetişmesini ve yaşadığı dünyada kendini normal hissetmesini istiyoruz" diyor. Gevinson, VIP bağlantılarına rağmen son derece normal bir yaşantı sürüyor. Aslında Tavi'nin içinde bulunduğu geçiş dönemi, Rookie'nin orijinalliği açısından hayati önem taşıyor: Burası, ergenlerin ergenliklerini onun aracılığıyla aktarabilecekleri bir yer. Gevinson Rookie'yi, kendisine benzeyen kızların çevrelerinden aldıkları bilgilere karşı panzehir olarak kullanmasını istiyor. Gevinson kısa süre önce Racked'e verdiği bir röportajda Seventeen dergisini eleştirdi: "Onların erkeklerle ilgili yazılarını okuyup, bazı şeyleri yapmanın ya da bazı şeylerden kaçınmanın söyledikleri kadar önemli olduğuna inansam, çıldırırdım. Bazen sayfalarında yer verdikleri 'utanç verici' hikâyeler, kızların adet gördüğün keşfeden erkeklerle ilgili" diyor. Gevinson'un şöhretinin, gençliğinden uzun sürüp sürmeyeceği bilinmez ama turnenin popülerliği, verdiği mesajın, an azından belli bir gruba ulaştığını gözler önüne seriyor.
MICHAEL SCHULMAN

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.