Pazartesi 27.08.2012

Aksesuar ve Ayakkabı Giysilerin Önüne Geçti

Moda tasarımı öğrencileri on yıl önce muhtemelen en çok Marc Jacobs, Diane von Furstenberg veya Michael Kors'u örnek aldıklarını söylerdi. Günümüzde öğrencilerin rol modelleri arasında, tümü aksesuar tasarımcısı olan Rebecca Minkoff, Pamela Love veya Brian Atwood da olabiliyor. Normalde en yeni giysiler için ön sipariş veren şık kadınlar, ekonomik durgunlukta bunun yerine yeni bir cüzdan veya iPad kılıfı alıyor. NPD Group başperakende uzmanı Marshal Cohen, "Aksesuar işi giysi işinden daha iyi durumda. Kadın modası sektörü son 18 ayda küçülürken, aksesuar pazarı son 12 ayda yüzde 2 büyüdü. Bu önemli bir büyüme gibi gözükmese de, moda sektörü için iyi bir oran" diyor. Cohen özellikle ayakkabı, bavul, küçük deri mamulleri ve gözlük kategorilerinde işlerin iyi gittiğini ekliyor. Limited Brands'in el çantası ve aksesuar baş tasarımcısı Clara Yoo, New York'taki Parsons Yeni Tasarım Okulu'ndan 2008'de mezun olmuş. Yoo, "Okulda aksesuar tasarım dersi alan ben dâhil beş öğrenci vardı. Şimdi çok sayıda öğrencinin bu dersi aldığını görmek şaşırtıcı" diyor. Narciso Rodriguez ve Monique Lhuillier gibi hazır giyim tasarımcıları ayakkabı, Victoria Beckham da gözlük satmaya başladı. Aksesuar Konseyi Başkanı Karen Giberson, kurumun çok eski bir geçmişi olmayan aksesuar tasarımcı larını perakendecilerle buluşturmak ve mağazalardan ilk siparişlerini almalarına yardım etmek için özel defileler düzenlediğini söylüyor. BaubleBar'ın kurucusu Amy Jain'e göre e-ticaretin ve Etsy, BaubleBar ve AHALife gibi sosyal alışveriş sitelerinin yükselişi de yararlı oldu. Bunun bir nedeni de bu sitelerin müşterilerinin, giysi tasarımcılarının aksine sadece formda olan kişilerle sınırlı olmaması. Jain "Moda takıları genelde herkese uyar. Ayrıca küçük ve hafiftirler. Bu da teslimat işlemlerini kolaylaştırmaya ve masrafları azaltmaya yardımcı oluyor" diyor. Eski tür medya da işe yarıyor. TV programı "Podyum Projesi" geçen yıl, "Aksesuar Projesi" adlı yeni bir uyarlama başlattı. New York'taki Moda Teknolojisi Enstitüsü'nü bitiren ve Simply Vera ile Dana Buchman için ayakkabı tasarlayan Rachel Fishbein, "Bu tür programlar sektörün diğer yönlerini göstererek, onu öğrenciler için ilginç kılıyor" diyor. Hearst Haziran'da, Elle Aksesuar dergisini Ekim'de tekrar yayınlayacağını açıkladı. 2009'da giysi satışını bırakıp aksesuara odaklanacağını açıklayarak birçok kişiyi şaşırtan Henri Bendel'in başkan yardımcısı Scott Schramm, "Bu karar, aksesuarların ne kadar önemli olduğunu gösteriyor" diyor. Moda Okulu Dekanı Simon Collins gibi profesörler Parsons'ta deri işleme, farklı müşteriler için ürün tasarlama ve fiyat indirme konularında dersler veriyor. Okulun düzenlediği çeşitli yarışmalarda, staj imkânı ve tasarlanan ürün prototipinin lüks ürün markalarınca üretilmesi türü ödüller veriliyor. Parsons'ta geçen yıl yapılan Coach yarışmasının galibi Joel Harding okulun blogunda, akademik ilgisini kadın giyiminden aksesuar tasarımına yönelttiğini belirterek "Aksesuar tasarımı moda bölümünde yepyeni bir faaliyet alanı. Bu yüzden çok heyecan verici ve yenilikçi bir deneyim" diye yazdı. Geçenlerde 25 yaşındaki Liverpoollu İngiliz Carly Ellis ve kısa süre önce mezun olan arkadaşları, Parsons'ın boğucu derecede sıcak bir atölyesinde New York Moda Haftası'na hazırlanmak için çalıştı. Ekip saatlerce düşünerek oluşturduğu kolye, şapka ve kemer taslaklarını hazırladı. Ellis, "Her parça çok önemli. Aksesuarlar da giysiler kadar önemli" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.