Pazartesi 27.08.2012

Hollywood, Çin'in 3-D Film Açlığını Karşılıyor

PEKİN - Çin'in güneydoğusundaki kırsal Jiangxi bölgesinde oturan ve nadiren sinemaya giden Zheng Huan ve Tang Xiaomei, bu ay Pekin'i ziyaret ederken ilk kez bir 3D (üç boyutlu) film izledi. İzledikleri film, 153 milyon dolarlık bilet satışıyla ülkede bu yılın en büyük, tüm zamanların da üçüncü en büyük hâsılatını yapan, James Cameron'ın "Titanic 3-D" filmi değildi. Dövüş sporlarını konu alan, vurdulu kırdılı "Painted Skin II" filmini izlemişlerdi. Zheng gözlerinin ağrıdığını, Tang ise filmin büyüleyici olduğunu söyledi. Zheng ve Tang, James Cameron'ın daha önceki başarılı 3D filmi "Avatar"ın 208 milyon dolarlık bilet satışıyla Çin'de bugüne kadarki en büyük hâsılatı yapmasını sağlayan 18-34 yaş kuşağındaki seyircilerden biraz yaşlı. Çin gişe hâsılatı açısından en büyük film ihraç pazarı haline geldiği için, Hollywood bu yaş grubunu etkili biçimde takip ediyor. Cameron'ın 3D teknoloj isi şirketi Cameron Pace Grup bu ay, kuzeydoğudaki liman şehri Tianjin'de devlet destekli bir ortak girişim kapsamında mağaza açacağını duyurdu. Imax geçen baharda, ülke çapında 229 dev ekran kurmak istediğini açıkladı. Bu girişimler, izleyicilere hitap eden teknoloji işleri yapan Ameirikalı eğlence şirketlerinin Çin pazarında ne kadar büyük yer edindiğini gösteriyor. Bu Amerikan teknolojileri, 3D film biletlerinin 120 renminbi (19 dolar), Imax film biletlerinin de 180 renminbi (28 dolar) olduğu ülkede, korsan filmlerin sağlayamadığı gerçekçilik ve yüksek kaliteli sinema deneyimine giderek daha çok önem veren Çinli tüketicilere içerik sunuyor. Şu anda Çin'deki 11 bin ekrandan 7 bini 3D film gösterebiliyor. California merkezli 3D teknolojisi şirketi RealD, Çin genelinde yaklaşık 750 3D ekranı bulunduğunu ve önümüzdeki yıllarda bin 250 ekran daha kurmayı planladığını söylüyor. 2008'de Çin'de iki 3D film gösterilirken, 2012 sonuna dek bu sayı 30'u bulacak. Şanghay merkezli film danışmanlık şirketi Artisan Gateway'in verilerine göre, Ocak-Haziran döneminde gösterilen 21 3D film (tüm sinemalarda gösterilen 159 filmin yüzde 13'ü), gişe hâsılatının yüzde 46'sını getirdi. Cameron geçenlerde, "İşin güzel yanı, Çin'in kırsal bölgelerindeki bazı sinema salonlarının muhtemelen insanların hayatında gittiği ilk salon olması ve bunlarda 3D teknolojisinin bulunması. Bu insanlar 20'nci yüzyılı atlayıp doğrudan 21'inci yüzyıla giriyor. Gözlük takmak t uhaflarına g itmez, ç ünkü orada filmler böyle izleniyor. Kentsel pazarlarda gözlükler pahalı bir seyir deneyimiyle özdeşleştiriliyor" dedi. Cameron sinema seyircisinin 3D'ye tereddütle yaklaştığı ABD'ye kıyasla yeni ve teknolojik açıdan gelişmiş şeylere ilgi duyan Çin'den çok umutlu. Kuzey Amerika'da 3D filmlerden gelen gişe geliri 2010 ile 2011 arasında yüzde 18 azaldı. (2010 rakamlarında dünya çapında 1 milyar dolar hâsılat toplayan ilk 3D film olan "Avatar" da vardı.) Ekonomisini imalattan tüketime kaydırmaya çalışan Çin hükümeti, daha pahalı eğlenceleri teşvik ediyor. Ocak'ta pazarını yabancı filmlere daha çok açan Çin, 3D veya Imax benzeri büyük formatta olmaları şartıyla stüdyoların toplam 34 film arasında 14 3D filmi gösterime sokmasına izin verdi. Pekin merkezli Soul Power 3D şirketinin 3D'ye çevirdiği "Painted Skin II", 5 Ağustos itibarıyla 114 milyon dolarlık bilet satışıyla bugüne kadar en büyük hâsılatı elde eden Çince film oldu. Pekin ile Şanghay yakınındaki Wuxi'de 170 Çinli yazılım mühendisi çalıştıran şirket, Amerikan filmlerini dönüştürerek para kazanıyor. Şirketin günlük operasyonlarından ve yönetiminden sorumlu Shen Hongxiang, "Hollywood şirketleriyle çalışırken farklı ihtiyaçlar olduğunu gördük. Hollywood seyircilerin gözün gördüğü şeyleri görmesini istiyor, ama Çinli seyirciler yine de nesnelerin kendilerine doğru geldiğini görmek istiyor. Çinli yönetmenler 2D ile 3D arasındaki farkı anlamalı ve bu tekniği öğrenmeli" diyor. Cameron Pace Grup, Çin'in film dünyasının Tianjin'deki yeni girişimin henüz ilk işi olduğunu söylüyor. Cameron ile ortağı Vincent Pace gözlerini, Çin'deki 500 milyon TV cihazına ve 2012 sonuna dek 3D'ye uygun 20 milyon yeni cihaz satılacağı yönündeki tahminlere dikti. Grup 3D konusundaki girişimlere yardımcı olmak için Çin Merkez Televizyonu ve diğer devlet yayıncılarıyla görüşmeler yürütüyor. Pace, "Tekil olaylara veya bireysel filmlere odaklanmıyoruz. Bizi asıl ilgilendiren, piyasada daha kârlı hale gelen ürünlere yönelik değişim. Doğru biçimde 3D formatında yapıldığında her şeyin değeri artar" diyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.