Pazartesi 31.12.2012

Instagram Bazıları İçin Çok Kârlı

Facebook'un bu yıl aldığı fotoğraf paylaşım uygulaması Instagram henüz nasıl para kazanacağını bilmiyor. Oysa bazı kullanıcılar bunu başardı bile. Bu girişimciler 100 milyondan fazla kullanıcısı olan uygulamanın popülerliğinden yararlanarak kendi işlerini kurabileceklerini fark etti ve bundan epey de kâr etmeye başladı. Örneğin Printstagram gibi bir hizmetle Instagram görüntülerini bazılı malzeme, duvar takvimi ve çıkartmalara dönüştürebiliyorsunuz. Bu hizmetin ilk kullanıcıları tecrübeleriyle büyük bir takipçi kitlesi oluşturdu ve danışmanlık şirketleri kurdular. Yani bazı büyük markalara Instagram'dan nasıl daha iyi yararlanabilecekleri konusunda akıl veriyorlar. Bazıları da satmaya çalıştıkları şeyleri bu uygulamayla daha iyi pazarlayabi leceklerini gördü. Nitekim California'da yaşayan 26 yaşındaki Jenn Nguyen, kendi yaptığı takma kirpikleri kullanan çılgınca makyajlı kadınların resimlerini çekiyor ve onları Instagram'daki 8 bin 300 takipçisiyle paylaşıyor. "Bizim kirpiklerimizi takan birinin yeni bir resmini gönderdiğimizde satışlar hemen artıyor" diyor Nguyen. Nguyen yüklediği fotoğrafları sanal vitrinlere dönüştüren yeni nesil Instagram girişimcilerinin bir üyesi. Ve onların vitrinlerinde el yapımı takılardan retro gözlüklere, lüks spor ayakkabılarına, şirin mutfak aksesuarlarına, nostaljik giysilere ve ısmarlama sanat eserlerine kadar her şeyi bulabiliyorsunuz. Instagram'da bir şeyler satmak için hiç de yüksek teknolojiye gerek yok. Uygulamada i leti lere link verilemediğinden satıcılar sipariş için telefon numarası veriyor veya takipçilerinin internet adreslerine girmelerini bekliyor. Müşteriler buna çok aldırmıyor gibi. Nguyen son dönemlerde bir tatil vesilesiyle takipçilerine yüzde 35 indirim fırsatı sunduğunu ve o gün toplam 100 sipariş alarak 4 bin dolar satış yaptığını aktarıyor. Oysa normalde yaptığı günlük satışlar 500 dolar civarındaymış. Bu yöntemi benimseyenlerin çoğu küçük girişimcilerle sanatçılar. Yüzlerce büyük şirket ve ünlü markanın Instagram'da hesapları olmasına rağmen onların yalnızca birkaçı bu platformda bilfiil satış yapmak için teşebbüste bulundu. Örneğin lüks mağaza Bergdorf Goodman kadın ayakkabı ları ve takılarına ait fotoğraflarını Instagram'a çıkardı. Şirketlerin Instagram stratejilerini belirlemesine odaklanan Mobile Media Lab adlı dijital ajansın kurucularından Liz Eswein, uygulamanın gücünü "fotoğrafın dilinin olmamasına" bağlıyor. Eswein, Brian DiFeo ve Anthony Danielle, Instagram'da yaklaşık 850 bin takipçiye ulaşınca, hayranlarına daha yakın olmak isteyen markalar için bu durumun değerli olabileceğini anlamış ve ajanslarını öyle kurmuşlar. Pennsylvania Üniversitesi , Wharton İşletme Fakültesi'nden Doçent Kartik Hosanagar, "sosyal araştırma ve gelişime" dayalı yeni bir neslin türediğini belirtiyor ve ekliyor, "Riski küçük oyuncular alıyor ve eğer tutarsa büyük şirketler ona yapışıp pastadan pay kapıyor".

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.