Giriş Tarihi: 10.06.2013

Sevilen İşler Hazır Bulmuyor, Emek Vererek Yaratılıyor

Ekonomi yavaşça toparlanırken birçok çalışan, durgunluk sırasında zoraki olarak girdikleri işlerden daha iyi işler bulmaya çalışıyor. Bunlar sevebilecekleri bir iş bulabileceklerini bile düşünüyor. Gallup'un anketine katılan 8 binden fazla ABD'li çalışan hakkında yaptığım araştırmaya göre, işini seven insanların ortak noktaları şunlar:
• İş arkadaşları gibi her gün güçlerini kullanıyorlar.
• Çalıştıkları kurumun geleceğinde önemli bir yerleri olduğunu düşünüyorlar.
• Çevrelerinde genel anlamda iyi durumda olup olmadıklarına önem veren iş arkadaşları var.
• Liderlerinin coşkusu ve vizyonu nedeniyle gelecek hakkında heyecanlılar. Peki, bu kıstaslara uygun işleri nerede bulabiliriz? İş arama sitesi Monster.com'da "Seveceğiniz İşler" başlıklı özel bir bölüm yok. Bunun nedeni, insanların sevdiği işleri bulmaktan ziyade emek vererek yaratması. İşlerini seven insanları incelediğimde, başlangıçta hemen hiçbirinin sevdiği işi bulamadığını gördüm. Sıradan işler bularak bunları daha sonra sıra dışı işlere dönüştürmüşlerdi. Connecticut'taki Yale İşletme Okulu'ndan örgütsel davranış Profesörü Amy Wrzesniewski, insanların işyerinde sahip oldukları az yetkiyi kullanarak işlerini yeniden şekillendirdiğini söylüyor. Bunlar Wrzesniewski'nin iş hüneri adını verdiği yöntemle işlerini yeniden tanımlayıp biçimlendirebiliyor. Profesöre göre en iyi yeteneğinizi kullanarak, "daha az, daha çok veya iş tanımında öngörülenden daha farklı görevler" yapabilirsiniz. İş arkadaşlarınızla olan etkileşimin nitelik ve niceliğini değiştirmek, yeni bir aidiyet ve hedef hissi verebilir. İşinden en çok beklentisi olanlar, patron arayışına giriyor. Bunlar başka bir vardiyaya geçiyor veya hayatlarında önemli liderler olabilecek patronlarla çalışmak için iş değiştiriyor. Bir işyeri danışmanı bana, hedef duygusundan yararlanacak ve kendisine güvenecek bir patron aradığını söyledi. Çalıştığı şirkette yeni bir ekibe geçen danışman, "Yeni patronum bana, işin ve müşterilerle olan ilişkilerin asıl yöneticisiymişim gibi davrandı. Sahip olduğumu düşündüğü yetenekleri kazanma ihtiyacı hissettim" dedi. Yakında üniversiteyi bitirecek öğrencilere iyi bir patron aramayı mı öğretelim? Gallup Eğitim'in Müdürü Brandon Busteed böyle düşünüyor. Busteed, "Mülakat sonunda şu hep sorulur: 'Sorunuz var mı?' O noktada şunları sorun: 'Çalışanlara performansları hakkında nasıl bilgi veriyorsunuz? Neye odaklanıyorsunuz: güçlü yönlerime mi zayıf yönlerime mi?'" diyor. Bir üniversitenin bakım merkezinin çalışanı, yanıma gelip "İşimi seviyorum!" dedi ve beklenmedik işleri tamamlayıp sorun çözmekten ne kadar hoşlandığını, diğerlerinin çok zor ve karmaşık bulabildiği işleri yapmak için daima gönüllü olduğunu anlattı. Ona çoğu kişinin niçin işini sevmediğini sorunca, "Belki de daha fazla beklentileri olması gerekiyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.