Giriş Tarihi: 9.3.2014

Araçlarını Terk Eden Yunanlar

ATİNA - Benzine artık güç yetiremeyen Giannis Zgourakis, pahalı BMW'sini evinin yanına park edip motosikleti tercih etti. Bu olay bir yıldan fazla bir süre önce gerçekleşti. Şimdi bu araba sahipsiz bir enkaz olarak ölmüş aküsü ve harap olmuş lastikleriyle duruyor. Zgourakis'in arabası bu konuda yalnız değil. Atina'nın en çok ikamet edilen caddelerinde yürüdüğünüzde; park hâlinde son model, plastik örtüyle örtülmüş, plakası kaybolmuş, sahipsiz birçok araç görebilirsiniz. Yunanların eskiden beri arabalarla duygusal bağları vardır. Avrupalı komşularından daha fazla otomobil satın alırlar. Ama artık bu ülke terkedilmiş otomobiller diyarına dönüştü. 2013'ün son günlerinde, lüks araçlar için alınacak yeni vergiden önce birçok insan plakalarını teslim etmek için kuyruğa girdi. Hükümet yasa için son tarihi yeni yıla kadar uzatmıştı. Kasım ve Ocak ayları arasında, Yunanistan'ın yarısında yaklaşık 130,000 plaka toplandı. Zgourakis gibi bazıları plakalarını dürüstçe teslim etti. Bir gün parası olduğunda, BMW'sini kurtaracağını umut ediyordu. "Şuan uyuduğunu düşünmek istiyorum." diyordu. Ancak bazıları, sahte plakalarla ya da arka sokaklarda plakasız olarak gizlice gezinmeye devam etti. Bazıları bunu ihtiyaçtan yapıyor. Ama herkes değil. Birkaç ay önce trafik polisi, eski bir ulaştırma bakanını lüks spor aracıyla Atina dışındaki Loutsa kasabasının sahilinde dur işaretinden geçerken yakaladı. Eski bakan Michalis Liapis'in sahte plaka ile araç kullandığı ve sigortasının olmadığı ortaya çıktı. Liapis savcılığa giderken yaptığı konuşmada muhabirlere, emekli olduğunu ve kendisinin de krizden etkilendiğini söyledi. Liapis'in net varlığı ile ilgili farklı haberler ortaya çıkmaya başladı. Twitter'da "Free Liapis" kampanyası başlattılar ve Aralık'ta mahkemeye çıkan eski bakanla alay ettiler. Ancak diğerleri Liapis'in tutuklanmasını iyi bir haber olarak görüyor. 62 yaşındaki Spiros Poulimenos bunun bir değişime işaret ettiğini söyledi. Eskiden polisin böyle devlet erkânından kişilere hiç müdahalede bulunmadığından bahsetti. İnmiş lastikler, kayıt dışı araçların çoğunun hiç hareket etmediğine işaret ediyor. Fakat bu günlerde bir aracı satmak pek kolay değil, pahalı araçlara sahip kişiler bile, yeni vergilerin yıllık 7.700 dolar gibi yüksek bir seviyede olması sebebiyle düşük fiyatları kabul etmek zorunda kalıyor. Ancak bazı Yunan otomobil bayileri bunu bir fırsat olarak görüyor. Atina'nın en büyük otomobil bayilerinden Sarakakis'in sözcüsü George Pappas'a göre bu lüks araçları ithal etmek yerine, tam tersini yapıp artık Suudi Arabistan ve Almanya'ya lüks araç nakliyesine başlandı. Pappas, ekonomik krizden önce Yunanistan'da yıllık 280.000 civarında araç satıldığını, geçen sene ise bu sayının 59.000'e düştüğünü söylüyor. İnsanların daha ucuz arabalara ilgi gösterdiklerini ve satılan araçların yüzde doksanının 33.000 dolardan daha düşük fiyata satıldığını belirtiyor. Pappas, kriz öncesinde Avrupa'da kişi başına düşen Porsche Cayenne sayısında ikinci olduklarını söyledi. Şimdi bu arabaların hiçbirini göremezsiniz diye de ekledi.
SUZANNE DALEY

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.