YÜKSEL AYTUĞ YÜKSEL AYTUĞ

Kuyuya atılan taş...

Öyle hassas ve gergin günlerden geçiyoruz ki; 40 akıllıyı meşgul etmek için kuyuya taş atmak değil, atmayı düşünmek bile yetiyor.
Ülker'in aklı evvel reklam şirketi, 1 Nisan için bir televizyon reklamı hazırlamış.
Serinin bir tanesinde şöyle deniliyor:
'1 Nisan geliyor, hesaplaşma zamanı yaklaşıyor...' Diğerinde 'Eve dönerken bir parlama gözünü alacak' ibaresi var.
Bir başkası, 'Küçük kardeşler, ağabey ve ablalarından intikamını alacak' türünden bir şeyler yazıyor. Bir yanda korku, diğer yanda internet geyikleri başlıyor. Sosyal medyada gofretleri darağacına asanlar mı ararsınız, Ahmet Özal'ın ağzından 'Babamı çikolatalı gofret öldürdü' açıklaması mı... Yurt dışında kampanyadan habersiz iş seyahatinde bulunan Ülker'in patronu hemen reklamı yayından kaldırtıyor. Firma, açıklama üzerine açıklama yapmak zorunda kalıyor.
15 Temmuz'dan bu yana her günü diken üstünde geçiren, her hafta 'ikinci darbe geliyor' dedikoduları ile tüyleri diken diken olan bir memlekette böyle bir kampanyayı projelendirip hayata geçirmek, en hafif tabiriyle 'aymazlık'tır.
Reklam her ne kadar aile üyeleri arasındaki geleneksel 1 Nisan şakalaşmalarını eksen alıyormuş gibi görünse de, taş kuyuya düştü bir kez... Şimdi Ülker gibi koca bir kuruluş, 40 akıllı arıyor.
Önümüzde, ülkenin kaderini belirleyecek bir referandum var. Devlet; tüm gücüyle, içinde yuvalanan hainleri ayıklamaya çalışıyor. Zevzek zevzek şakalaşacak zaman değil yani...
BİZE ULAŞIN