HINCAL ULUÇ HINCAL ULUÇ

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

(Güneş Tecelli'nin yazısı geçen hafta içinde bize ulaşmadı. Yazıyı internette ancak pazartesi sabahı bulabildik. Bu sebepten bugüne kaldı. h.u.)

Abuzittincim,
THY son zamanlarda büyük atak yapıyor. Yeni devreye giren uçuş noktaları, dikkat çeken büyük promosyonlar, alınması kesinleşen geniş gövdeli uçaklar... Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu'da "Dünyadaki her uçak yolcusuna talibiz. Gidilmedik yer bırakmak istemiyoruz" diyor.
Fatih Altaylı da geçenlerde yazdığı yazıda, THY'deki gelişmelerden duyduğu memnuniyeti belirttikten sonra, kendisini de eleştirerek, "AKP başa geçtiğinde, yönetimde yapılan değişikliklerden sonra '...THY riskli hava yolu haline geldi, bunlar bu şirketi batırır' dedik. Ama öyle olmadı" demişti.
Altaylı, biraz torpil geçmiş.. Maalesef THY "riskli bi hava yolu" dur Abuzittincim.
Bunları nerden söylüyorum. Dünya'da "uçak emniyeti" ile ilgili istatistiklere baktığında (Airsafe.com) görüyorsun ki THY, Avrupa'da, 1970 yılından bu yana yaptığı 10 kazayla 2'inci durumda. Birinci Ruslar. Sovyet dönemiyle birlikte, bilinen 31 kazaları var. Bilinen diyorum çünkü, Rusya'daki bazı yolcu uçağı kazalarının kayıtları Batı Dünyasınca saptanamamış. Bundan dolayı uçuş başına kaza oranları da belli değil ama THY'nin belli. 3.60'lık reytingi var ki yüksek bi rakam.
Bi örnek gerekirse, Air France 8 kazayla bizimkinden hemen sonra geliyor ama kaza oranı 0.72. Çünkü 6 milyona yakın uçuşta 8 defa düşmüş. THY'nin uçuş sayısıysa 2 milyonun üzerinde. Bi başka hesapla, kabaca, THY'nın her 200.000 kalkışından biri kazayla sonuçlanmış.
AKP hükümeti işbaşına geldikten sonra Türk Havacılığının A'dan Z'ye patronu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü' nde bazı yanlış değişiklikler yaptı. N'oldu; 2007'de Atlas Jet, 2009'da da THY kaza yaptı. Her iki kazada da ana neden, uçaklardaki altimetre ve uçuş için hayati önemi haiz bazı göstergelerin arızalı olması.
Gerçi her iki kazayla da ilgili davalar devam ediyor ama gerek internetdeki yayınlardan, gerek pilotlarla yaptığın sohbetlerden bu gerçek gayet açık ve net meydanda. Yani teknik eksiklikten, alt yapı eksikliğinden meydana gelen iki kaza. Sorumlusu kim; Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü. Abuzitincim, altemetreleri bozuk uçaklarla bile bile yolcu taşınır mı kardeşim?
Buna göz yuman kim?. Sivil Havacılık Dairesi.. Başkanından teknisyenine herkes sorumlu..Bi soruşturma yapılması gerekirken Ulaştırma Bakanlığı da sus pus.
Medyada, altın yaldızlı lafların altına biraz dikkatli bakmak lazım Abuzittincim.
Münasip yerlerinden öperim .
Kardeşin Güneş.
Tecellister@gmail.com

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
BİZE ULAŞIN