Pazar 14.09.2014

Ne zaman seviştiğinizi biliyorlar!

Teknolojik cihazlar süslü cümlelerle tüketiciye sunuluyor. Hayatı kolaylaştıran bu cihazlar özel hayatınızı deşifre ettiği gibi hack'lene de biliyor

9. İnteraktif Pazarlama Zirvesi'ne dünyanın dört bir yanından pazarlama ve teknoloji uzmanları geldi, biz de oradaydık. İPZ'de pazarlamanın yanı sıra geleceğin dünyası ve akıllı teknolojiler de konuşuldu. Konuşmacılar arasındaki Sessiz Zeka: Nesnelerin İnterneti kitabının yazarı Daniel Obodovski internetli nesnelerden söz etti. İşte bazıları...
SALDIRIYA AÇIĞIZ
Akıllı spor ayakkabı:
Spor yaparken adım sayısı ve kalp ritmi gibi verileri senkronize ettiğiniz akıllı cihaza yolluyor. Kilo ve efor oranlarını hesaplayıp ağırlığın hangi noktaya verilmesi gerektiğini söyleyerek bel ağrılarını engelliyor.
Elektronik kontak lens: Birkaç dakika içinde ölçümleri yapıyor, bilgileri gözlüğün camını yapan cihaza yolluyor.
Giyilebilir sensör: Bileğe yerleştirilen sensör kullanıcısının sürekli yanında olan doktor gibi. Tansiyon, kalp ritmi, kan şekeri gibi verileri bilgisayarınıza aktaran sensör ters giden bir şey olduğunda doktorlara anında haber veriyor. Bunların yanı sıra araba, buzdolabı gibi cihazlar bozulduğunda sizi uyaran, tamir şirketlerine e-posta yollayan, evin elektrik ve ısı tasarrufunu sağlayan teknolojilerden de söz edildi. Fakat Obodovski'nin altını çizdiği en önemli nokta, bütün cihazların saldırıya açık olduğu. İşin aslı bu, iCloud hesabınızı hacklenmesinden bile riskli. Çünkü sağlığınızla ilgili verilerde yanlışlık olması kötü durumlara sebep olabilir.
HER ŞİRKET BİLGİ DEPOLUYOR
İPZ'de dikkat çeken isimlerden bir başkası da trend ve dijital pazarlama uzmanı Michael Tchong'du. ABD'de akıllı telefon kullananların neredeyse yarısının sabah uyanır uyanmaz telefonuna baktığını söyleyen Tchong bu cihazların pazarlamada nasıl kullanıldığını anlattı: "Gerek sosyal paylaşım ağları gerekse internetle işlev gören cihazlar üzerinden tüketicinin tüm bilgilerine ulaşabiliyoruz. Bunları kullanmayanların bile bilgilerine ulaşılabiliyor. Mağazalardaki özel geliştirilmiş kameralar gelenlerin yüzünü tanıyor. Hangi ürünlere baktığını ve aldığını depolayarak bir profil hazırlıyor. Sensörlü cihazlar sayesindeyse tüketicinin kaç saat uyuduğu, ne zaman seks yaptığı ya da ne zaman ağladığı gibi bilgilere de ulaşabiliyoruz. Tüketiciler aldıkları ürünlerin potansiyelini bilmiyor. Müşterilerinizin özel bilgileri ve zaaflarından yola çıkarak oluşturulan pazarlama stratejileri gerçekten etik mi? Sanmıyorum. Özverili olmak ve sınırları bilmek gerekiyor." Michael Tchong sözlerini bitirdiğinde akıllarda seminer başlarken söylenen söz yankılanıyordu: "Gelecek için endişelenmeyiz. Çünkü hepimiz orada olacağız."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.