TURKCELL İMSAKİYE
TURKCELL İLE RAMAZAN
ŞELALE KADAK ŞELALE KADAK

Altın Pusula'da eğitim projeleri açık ara öndeydi

Türkiye'nin en önemli sorunu bana göre eğitim. O nedenle Türkiye Halkla İlişkiler Derneği (TÜHİD) tarafından düzenlenen Altın Pusula Halkla İlişkiler Ödüllleri'ne şirketlerin en çok eğitim projesiyle başvurduğunu görmek beni açıkçası çok memnun etti.
Ama tabii ne olursa olsun, çevre konusunda bu yıl sadece 3 projenin yarışması hoş olmadı. Eğitim ve çevre arasındaki dengenin başa baş olmasını tercih ederdim.
Şirketlerin kurumsal sosyal sorumlukları adına geliştirdikleri projelerin hem sayısının artması, hem de özellikle eğitim konusunun açık ara öne geçmesi, kız çocuklarını hala okula göndermekte sorun yaşayan Türkiye için sanıyorum çok önemli.
Doğrusu TÜHİD Başkanı Fügen Toksü, jürisinde yer almam için telefon açtığında, önüme tam 130 tane projenin geleceğini tahmin etmedim. Düşünün 8 yıl önce proje sayısı iki elin parmaklarını geçmiyormuş. Açıkçası biz jüri üyeleri projeleri puanlandırırken bu işin altından nasıl kalkacağımızı bilemedik. Çünkü projeler çok güzeldi ve hepsinin topluma katkısı tartışılmazdı. Ama işte yine de büyük ödül, puanlamada açık ara önde olan ve 'Suyunu Boşa Harcama' diyerek hepimizde bir kez daha tasarruf bilinci oluşturan TEMA Vakfı'nın halkla ilişkiler çalışmasına gitti. Çok da iyi oldu.
Bu yıl ayrıca yerel yönetimlerin sosyal sorumluluk projeleriyle Altın Pusula için yarışması hoşuma gitti. Tokat, Kahraman Maraş, Urfa'yı yarışmada görmek, Anadolu'nun 'uyanışı' hakkında ilginç veriler verdi bize.
Kısacası Altın Pusula, kâr etmek kadar, bu kârı toplumla paylaşma değerini şirketlere yerleştirmekte büyük bir iş başardı diye düşünüyorum.
BİZE ULAŞIN